Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Självklart är det så att alla hingstar är bäst på deras egna reklam...

Senast ändrad av en moderator:

Vad tror ni om honom då? Är det bra stam? Jag ser att han har tävlat hyggligt. Men jag tror alltid att de inte har bra hållbarhet om de bara tävlar två säsonger, men det kan ju finnas andra anledningar till att man tar dem till avel så tidigt.

Någon sa att det var bra blod till Sugarcane-ston, men det tycker jag de säger om alla hingstar. Nästan. Ja, kanske inte Good As Gold då, men det är väl enda undantaget. :D

Nu har jag skaffat vinternumret och kollat in alla snygga hingstar.
En del nya hingstar från amerikat.
Frankrike är jag inte så insatt i så där vet jag itne om det var nåt nytt.
Fy fasen vad andover hall var dyr! $$$

Nu fattar jag inte vad du menar?

Så här är exteriörbeskrivningen:

Exteriör beskrivning: Medelstor lågställd hingst med uttrycksfullt huvud. Något kort hals. Omarkerad manke.
Djup i bålen. Branta bogar. Sluttande osymetriskt välmusklat kors. Långa kotben fram.

Om jag hade läst att det var flera hingstar i samma PDF hade jag nog skrivit annorlunda... :o :rofl:

Så går det när man smygsurfar på jobbet, läste on fel hingst... :o:p

Det där lär ju riktigt vettigt :)

Någon som har koll på vilken månad hingstkatalogen brukar komma?

Någon som har koll på vilken månad hingstkatalogen brukar komma?
Kl
Vi ska betäcka med Order by Fax. Troligen 2 märrar. Den tredje har vi nte ännu bestämt. Vi hörde oss för om Triton Sund, men han ska inte lämna någon sperma. Undrar vad Glenn Kronos kommer att betinga för pris?
gulan

Jag skulle mer än gärna använda Order bay fax men väntar nog tills han är tillgänglig på fler stationer. Bor inte så långt ifrån en så hoppas han blir tillgänglig på transportsperma till den stationen säsongen 2010.

Kl
Undrar vad Glenn Kronos kommer att betinga för pris?
gulan

I våras kostade han 7.500:- vid bokning + 75.000:- vid levande föl(fryst)
han ligger säkert runt det priset kommande säsong.

Ja Faxen skulle jag vela betäcka "min" Alice med , dels på grund av att de tränat mkt ihop, jag har varit med & pulat med honom som unghäst osv men jag vägrar gynna hans ägare.

Bara for att de gar i avel som trearingar behover det inte betyda att de inte haller.
Har ar ju installningen sadan att har du en hyfsad hingst bor du inte tavla efter trears karriaren. Kommer den inte tillbaka dubbelt sa bra som tre arings aret ar du kord. Ingen vill betacka med en "medioker" hingst!
Samma att de hellre stryker an att komma tva eller annu varre trea i ett lopp! Tank vad hemskt det vore. Synd att Dewey gick BC sjuk. Nu kommer ju alla minnas hans sista lopp som trea mot tva no namers.
Helt enkelt mentaliteten over here. Ja, det ar sjukt men san ar verkligheten.

Jag vill ha en Andover! Vad kostar han i sverige nu??
Skulle nastan ta en mula bara den hade Andover till far *suktar*

Jag vill ha en Andover! Vad kostar han i sverige nu??

30 000 USD :eek: Den kan man bara drömma om...

Själv fastnade jag lite för Demmers nya hingst Marion Mad Money (Andover Hall - Spellbound Hanover). Den ska ju bara användas till hans egna ston (undrar om det går att deala med Micke där..? :angel:)

Kanner igen modern dar. Vad har han for syskon?

Har tror jag det kostar 25 000 us dollar sa far val betacka harover da..
Iar har jag faktiskt lyckats fa tva med riktigt fin far (och modersidan ar ocksa grymt fin!!) kanns kul att ha lite "hett" blod i stallet.
Och en Kadabra ur en Balanced Image marr. Maste saga att den korsningen ju fortfarande maste sagas vara valdigt attraktiv aven om magikern himself inte producerat nagot extremt fint annu (bara ar tva (?) so far)

Vilken anses vara den "finaste" korsningen dar hemma?
Har ar ju Balanced Image, Donerail och Victory Dream, Rule the Wind och Self Possessed alltid efter traktat pa modersidan. (Kan inte lata bli att skryta om var lovande Self Posessed - Donerail - American Winner. Hoppas att hon blir den forsta avelsmarren i vart stall!)

Kanner igen modern dar. Vad har han for syskon?

Äldsta systern, Spellyuptothebar, var tvåa i Acorn. En äldre bror finns i träning i Sverige.
Modern var ju själv en ruskigt bra tävlingshäst med 962 000 dollars intjänat. Som 2-åring vinnare av Acorn, Matron Stakes Filly Final, Merrie Annabelle, New Jersey Sire Stake, tvåa i Breeders' Crown, Goldsmith Maid. Som 3-åring vinnare av Coaching Club Trotting Oaks, New Jersey Sire Stake, trea i Delvin Miller Memorial. Hon är e Donerail och med Super Bowl - Speedy Crown i nästföljande led.

Mormor som tjänade 186 922 USD lämnade i sin tur bland andra Sooner Hanover 226 006 USD, Symphony Hanover 114 967 USD samt Symphonic Hanover som var tvåa i årets Peter Haughton.

Mormorsmormor föddes 1968 och tjänade 297 778 USD

Mödernet har lagt hästar som Passionate Kemp, Sierra Kosmos, Tag the devil, super Photo Kosmos m fl.

Hm, inte blev han mindre intressant nu när jag grävt fram detta.
Dock är hingsten ostartad själv. Men det var väl Fill V. också...

Dar ser man, inte illa alls.
Dock var dt nog genom Symphonic Hanover jag kanner igen henne. Annars hade det nog varit langre ner pa listan jag lagt namnen pa minnet. (Kanner agaren/exagaren/delagaren - vet inte riktigt hur dte ser ut idag men hin agde en bit once upon a time iaf)

Vilken anses vara den "finaste" korsningen dar hemma?
Har ar ju Balanced Image, Donerail och Victory Dream, Rule the Wind och Self Possessed alltid efter traktat pa modersidan. (Kan inte lata bli att skryta om var lovande Self Posessed - Donerail - American Winner. Hoppas att hon blir den forsta avelsmarren i vart stall!)

Finaste vet jag inte men Viking Kronos med bra möderne är eftertraktat.

Tavlar inte Please Poppy fortfarande eller ar jag helt fel ute?

Delvis kl
was it a dream verkar ju inte helt fel ur stamtavle synpunkt. Gillar striking sahbror, de vi haft har varit mkt fina hastar aven om de kanske ar at det tittigare hallet (lill valacken kallades till vardags "chicken"...)

Vi har ju som sagt en Self possessed just nu och aven om jag vill varna pa humoret pa dem skulle jag hemskt garna ha en till. Tycker det ar hemskt synd att han exporerades "over seas", tycker gott han kunde blivit canadensare istallet - would have killed them up here. Nagon som vet vart han hamnade? Stammer det med Italien eller ar det ocksa bara en horsagen?

Menar Please Poppy tävlar fortfarande - ja
Self Possessed finns i Italien - Bologna.....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Knappt ett par månader in på årets avelssäsong har SWB berättat vilka hingstar som är mest använda så här långt.
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
588
Senast: Bison
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar