Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?
Och jag tycker det ska bli spännande att se om han som Zoot Suit-hingst kan lämna tillräckligt bra.
Ingen annan har ju lyckats, så jag vet inte riktigt varför man tror From Above ska göra det?
Jag tycker redan att han lämnat bra...
Marshland (1 miljon),
Modern Dance (413'),
Speedy Mariela (266') och
Katjing (241') är några som jag tycker verkar bra. Dessa fyra är i första kullen som nu är fyra år och innehåller endast 25 avkommor. Lovande start tycker jag, i alla fall.
Varför har inte de andra Zoot Suit-hingstarna lyckats? Alltid lätt att vara efterklok, men
Zoogin fick stora förväntningar och kunde inte leva upp till dessa. Min åsikt är att hans möderne inte var det rätta (komplicerade individer) för att vara en bra avelshingst.
The Big Apple (unghästmeriter? jag vet inte) och
On Guard (kriterietvåa) var kanske sammantaget inte tillräckligt bra individer för att för att lyckas som avelshingstar. Jag kan dessa för dåligt, ska jag erkänna.
Likaså kan jag
Suitcase,
Window W. och
Batong för dåligt. Hade de egentligen förutsättningar att lyckas som avelshingstar på sin tid? (Jag är för ung...
)
From Above har tävlingsmeriter som viiida överglänser The Big Apple, On Guard, Suitcase, Window W. och Batong. Zoogin vann ju kriteriet och var derbytvåa, så honom kan vi inte klaga på. Däremot tycker jag att From Above har ett betydligt intressantare möderne än Zoogin.
Vi får väl se om From Above klarar av att fortsätta lämna lika bra i fortsättningen, men jag förstår inte varför han INTE skulle göra det.