Hindertyper

Smulu

Trådstartare
Nån som skulle vilja visa mig bilder på de olika hindertyperna som finns, vad är ex. skillnaden mellan en pullermangrav och en vattengrav?!?! HUr ser de andra modellerna av hinder ut? Jag är intresserad av detta både för banhoppning och för terräng. Skriv vilket slags hinder det är samt om det används vid terräng eller banhoppning som bildtext.

Tack på förhand

Sv: Hindertyper

Den här sidan visade olika hindertyper.

Längst ner ser du en vattengrav, så ser de ut. De har ingen bild på en pullmangrav, och det är lite svårt att förklara.
Men om man säger "som en kulle, fast ner i marken istället."
Alltså en håla ungefär, som man galopperar ner för och sedan upp för. I mitten är det oftast ett litet hinder, jag tror att det alltid måste vara det.

Hittade ingen bra bild på det, men på den här hemsidan ser du en bakom mannen om du förstorar bilden.
Dock är pullmangravarna oftast mycket djupare än på bilden:
Tryck på "Förstora bild >>" i annonsen

/Maja

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 654
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar