U

Uddatyp

min häst börjar alltid hicka när massören kommer..varför..?
hickar aldri annars men så fort han ser massören börjar han hicka..

hört han hicka en gång förutom med massören fast de va bara en kort kort kort stund innan ja skulle rida.

hickar aldrig annars..
beror de på att han spänner sej eller vad, märkt att han vid varje tillfälle har spännt underhalsen väldigt..som när massören kommer tar han upp huvet högt högt osså börjar han hicka..

sen efter ett tag när massagen kommit igång brukar hickan lägga av men helt plötsligt börjar den men då är han lugn och avslappnad i hals o så..

så varför hickar min häst..är de nåt udda som kan va farligt..? aldrig hört någon annan häst hicka.

Sv: hickar..

hmmm hicka är väl egentligen en sårst spmasm eller kramp i nån muskel i halsen?

så farligt är det nog knappst. kanske spänen rhan sej först o får hicka, så går den över o så när han slappnar av igen så får han hicka för de =P=P

jag har bara hört talas om o sett hästar som har hickat när dom har frusit nämligen =P

:D :D
Är bara tvungen att skratta åt det komiska! Fantastiskt egenlustigt och konstendomligt!!!

Min häst hickar också! Blev väldigt förvånad första gången jag hörde det men nu har han gjort det några gånger så jag har räknat ut vad det beror på i hans fall, han är rädd! Första gången hände det i lastträning, andra gången höll jag på att ta ner stolp och tråd i hans hage och han gick brevid mig och hickade (han tyckte nog det var otäckt jag tog i vad han trodde var eltråd). Efter det har det hänt i olika situationer där det måste ha berott på att han är rädd. Nu behöver det inte vara så att det är samma med din häst men jag ville iaf berätta att det finns andra hästar som hickar.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 980
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 333
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar