Hhmm, vad kan man ställa för krav!

S

solenbakommolnet

Vad tycker ni man kan ställa för krav på en stallägare? Jag har ett litet dilemma nu inför hösten och drar mig för att nämna det till stallägaren *suck*.

Vi har två hästar i samma hage (en är min och den andra är stallägarens) och jag kommer nu att ha en till vän "under mina vingar". Den nya hästen äter tydligen långsamt och min häst är van vid fri tillgång. Det bästa för de två hade varit att just få ha fri tillgång på grovfoder. Men...

...stallägaren vill inte att sin häst ska stå på fri tillgång på hö *suck*. PROBLEM!

Kan man som hyresgäst i ett stall begära/kräva/fråga om man kan få ordna med egen hage till sina egna hästar????
Känns ju hur dumt som helst...

HJÄLP! Hur hade ni gjort????

det måste du ju få lov att göra. klart hästarna ska ha fri tillgång på hö! det är väl bara att dela av hagen så att den andra hästen får vara nära fastän de inte går i samma hage. lycka till! :)

I mitt stall har vi noggranna avtal som reder ut vad som är stallägarens skyldigheter och vad som är våra, inackorderingarnas.

Men allt kan man inte reglera och det du beskriver är en sån situation. Det dyker alltid upp sånt som man måste resonera sig fram till. Så jag tycker helt enkelt att du ska ta upp en diskussion med din stallägare, med utgångspunkten "Finns det nåt sätt som vi kan lösa att mina hästar får fri tillgång?" Men glöm "vad man kan ställa för krav", krav stöter ofta på patrull.

Man kommer inte alltid fram till det man vill, men man bör i alla fall försöka. Och ibland får man kompromissa på vissa punkter för att ta strid om annat som är viktigare.

mandalaki

Har ni bara en hage?

Det klart att det måste gå att ordna.
Jag tycker självklart att du kan fråga. Är stallägaren vettig borde h*n inte tycka att det är så himla konsigt.

Som inhyrd kan man inte ställa nåagra krav :crazy:
Man kan ha önsemål men inga krav.
Passar det inte får man flytta.

/Pessemist för dagen :smirk:

Hej!
Kanske stallägaren kan gå med på att testa ifall dennes pålle också kan ha fri tillgång? Vet ej hur insatt din stallägare är på just detta med fri tillgång, men bäst att du då nämner att till en början kan det bli en del "knubbisar" i hagen (för oss är det då så).

Helt fel inställning!!
Du ska inte ställa krav, kanske ha en dialog med stallägaren.

Det finns en gammal fin regel som lyder "What you get is what you pay for".

Tror stenhårt på att man får vad man betalar för.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka