Sv: Hemska hovar *bilder*
Men du verkar ha lite "ruter" i dig? Kan inte du (med ägarens tillåtelse/fullmakt) kontakta dem och säga typ: "på lördag kommer jag och hämtar sadel och annat som fattas samt diskuterar hur alla trasiga saker ska ersättas"
Det andra med hovarna är ju också för jäkligt och borde anmälas men det kan kanske vara svårt om man inte har bilder.
Hästfrälst skrev:ja det är så synd. Tyvärr är min kompis lite feg och vågar inte säga till :smirk: . Knappt hon vågar ringa o fråga var de gjort av hennes sadel. Dessutom var ju alla tyglar sönder, hon fick med sig borstar som inte var hennes och ja gud vet vad mer som inte stämde. Hästen är dessutom helt muskelfattig, och de säger att de ridit o tränat. Hoppas innerligt att han inte ridits med de hovarna.
Och att de sen säger till henne vad hon ska göra med sin häst efter att hon fått hem honom!! För det första är det inte deras häst och för det andra såskötte de inte honom när de hade honom!!! Åh jag blir så arg!! Som tur är så har de ju skrivit kontrakt där det står att hästen ska lämnas tillbaka i samma skick som den lämnades i, och att alla söndriga saker ska ersättas. Men de bara lämnar tillbaka allt söndrigt (tex halva sidostycken) och säger inget!!
Och min kompis vågar inte säga nåt...
Men du verkar ha lite "ruter" i dig? Kan inte du (med ägarens tillåtelse/fullmakt) kontakta dem och säga typ: "på lördag kommer jag och hämtar sadel och annat som fattas samt diskuterar hur alla trasiga saker ska ersättas"
Det andra med hovarna är ju också för jäkligt och borde anmälas men det kan kanske vara svårt om man inte har bilder.