Hemsk upplevelse

Mysgrisen

Trådstartare
Usch vlken hemsk upplevelse jag var med om i morse.

Skulle in i skrubben på övervåningen och kolla hur det stod till med större kläder till Agnes. Det är en liten dörr och vi har inget riktigt handtag i den utan bara ett fönsterhandtag som vi tryckt in i hålet.

Jag hinner inte mer än in där så smäller Agnes igen dörren utifrån! Hon är drygt 1,5 år.

Jag fick nästan panik och började febrilt leta efter något som jag skulle kunna peta in i hålet och öppna dörren med. Skruvar sönder sambons kamerastativ för att hitta något. Paniken kommer krypande då jag även har cellskräck.

Agnes försöker öppna dörren men klarar det inte. Mina tårar börjar trilla och jag bara upprepar -herregud, herregud för mig själv. Börjar gråta ordentligt och försöker leta efter något att öppna dörren med. Ser knappt något för mina tårar.

Peppar Agnes att försöka öppna dörren, men hon klarar det inte. Hon kan öppna dörrar, men den här är lite trög.

Hör att det blir tyst utanför dörren och får ännu mer panik, för våran trappgrind är trasig men sambon hann inte skruva dit den nya igår.

Jag börjar nästan hyperventilera och får svårt att andas av paniken och astmaattacken som är på väg pga paniken.

Ropar på henne och hon kommer tillbaka till dörren efter en liten stund.

Till slut hittar jag ett par stålpinnar som är platta i ena änden, såna där kryss man kan ha bakom vissa bokhyllor för att få stadga. Petar in dem i hålet och lyckas få upp dörren.

Tar Agnes i famen och bara gråter och gråter. Kan knappt andas, tar astmamedicin och sätter mig i soffan och bara kramar henne.

Försöker ringa sambon men det tutar upptaget hela tiden.

Jag har en stor klump i halsen och mår illa. Andas jättehårt. Hon bara tittade lite unrande på mig.

Till slut lyckas jag lugna ner mig, men mådde fortfarande väldigt dåligt. Huvudvärken kommer direkt.

Nu är jag lugn, men har den där olustkänslan kvar.
 
Sv: Hemsk upplevelse

:eek:Usch!!!!

Gulligt av dottern att försöka hjälpa dig ut, och en himla tur att hon inte drattade nerför trappen.
Antar att ni kommer fixa ett riktigt handtag efter det här??;)
 
Sv: Hemsk upplevelse

Usch! va jobbigt! Har funderat på de själv nån gång när jag tex springer ut och hämtar posten och lämnar min dotter kvar inne. De går på en minut men jag måste gå över vår träbro över bäcken. Tänk om jag skulle halka och bryta benet tex.. hemska tanke!!!!!
Tur att de gick bra för er och att du klarade av situationen!!
 
Sv: Hemsk upplevelse

Ahhh, så hemskt!!!! Jag har själv cellskräck och råkade av misstag bli inlåst i vårt sovrum av min sambo som skulle ta ut barnen när jag skulle få sovmorgon. Vi har en dörr från sovrummet till toaletten som han hade låst för att inte barnen skulle springa in i sovrummet och störa mig men han hade glömt att även den andra dörren till vårt renoveringsrum var låst så att barnen inte skulle kunna springa ut dit. Som tur var hade jag mobilen där så jag fick ringa till en släkting som kom samtidigt som sambon var på väg tillbaka. Jag var dessutom så kissnödig att jag allvarligt funderade på att sabba vårt skurgolv för att få lätta på trycket:o. Det behövdes dock ej....
 
Sv: Hemsk upplevelse

Ja det var riktigt, riktigt hemskt. Jag hade blivit kvar därinne i minst fyra timmar om jag inte lyckats öppna dörren!
 
Sv: Hemsk upplevelse

Vad hemskt!
Jag var med om något liknande, fast tvärtom.
Sonen var runt året och låste in sig själv på toaletten.

Letade runt i hela huset efter något att öppna med medans alla hemska tankar på vad han kunde skada sig av därinne for runt i huvudet.

Som tur va funkade det med en vanlig skuvmejsel.

Det första jag gjorde var att ta bort låset helt och hållet så att det inte skulle hända igen, barn är så himla snabba!

Så fortfarade 4 år senare får våra besökare sitta på toa med olåst dörr...
 
Sv: Hemsk upplevelse

Sätt en hake högt upp? Då kan långa personer låsa om sig, men inget barn. Skulle ett barn få dit det med inte bort så brukar man kunna rycka upp dörren. Iofs brukar det fungera att inte låsa om sig, men hos främmande tycker jag att det är lite jobbigt :p
 
Sv: Hemsk upplevelse

Usch vad hemskt! Tur att du lyckades få upp dörren!
 
Sv: Hemsk upplevelse

Sätt en hake högt upp? Då kan långa personer låsa om sig, men inget barn. Skulle ett barn få dit det med inte bort så brukar man kunna rycka upp dörren. Iofs brukar det fungera att inte låsa om sig, men hos främmande tycker jag att det är lite jobbigt :p

Anledningen att låset inte är tillbaka är att vi helt enkelt glömt av det :o Sonen är 5 år nu, så jag tror inte att han skulle göra det nu.

Ingen besökare har sagt något än så länge, dock har vi aldrig "främmande" på besök, men jag skulle nog tycka att det var träligt att gå på toa borta utan att låsa om mig.
Så en hasp är ingen dum idé, för snart är ju lillen i "busålder" så det är onödigt att sätta tillbaka vanliga låset nu.
 
Sv: Hemsk upplevelse

Usch! va jobbigt! Har funderat på de själv nån gång när jag tex springer ut och hämtar posten och lämnar min dotter kvar inne. De går på en minut men jag måste gå över vår träbro över bäcken. Tänk om jag skulle halka och bryta benet tex.. hemska tanke!!!!!
Tur att de gick bra för er och att du klarade av situationen!!

Du är ju för söt, Kickis! Varför gör du det inte lätt för dig och hämtar posten när du ändå ska ut med tösen (om ni är ute på dagarna?) Eller så skiter du i posten, då kan din man ta in den när han kommer hem?
 
Sv: Hemsk upplevelse

Fy, jag får ångest av att bara tänka på det.
Lider av rejäl cellskräck och har som du astma... och tanken på att dessutom ha mitt barn utanför.
Tur att du höll huvudet så pass kallt iaf.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·
Kropp & Själ Sent i går kväll, precis när min sambo och jag skulle gå och lägga oss, så hörde vi helt plötsligt vad som lät som barnskrik. Det lät...
2
Svar
36
· Visningar
3 327
Senast: Brandgul
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
176 393
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
39 902
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp