Sv: Hemsk död
Du verkar ha lite svårt att läsa vad jag o andra egentligen har skrivit!!!
PL
Du verkar ha lite svårt att läsa vad jag o andra egentligen har skrivit!!!
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
AssoSarastro skrev:Aja en katt mer eller mindre, det är heeeeeeeeelt ok att hunden biter ihjäl katter (för den är ju ett rovdjur), men nåde den som kröker ett morrhår på min hund! :smirk:
Samma sak med ngn som jämställde situationen katter dödar råttor med hund dödar katt och blir glatt bugad och rofl:ad. Skillnaden är att råttor är skadedjur, det är inte katter.
Kan säga så mycket att om en byracka ger sig på ngt av mina djur så kommer jag att göra allt i min makt för att rädda mitt djur, oavsett hur illa jag isf gör den anfallande byrackan, för det skiter jag högaktningsfullt i.
Montéryttare skrev:som jag TIDIGARE sagt, MITT val är att jag aldrig skulle ha en sån hund vid livet...
MissFideli skrev:Jag tycker det märks rätt tydligt att du är mer hundmänniska än kattmänniska. Hunden välbefinnande går före kattens, hellre att katten dör än att hunden får ont.
peter_lundin skrev:Då har de ju definitivt blivit vad man gjort dem till, dvs inga riktiga katter längre.
PL
Montéryttare skrev:Diciplin o lydnad att det går att lära hundar över deras instinkt... och OM det inte skulle gå så är hunden en fara o BÖR avlivas enligt min mening....
Det är väldigt vad blodtörstig debatten blir.Jadzia skrev:, men ingen av er har rätt att ha ihjäl min hund bara för att den dödat er katt.
Hermelin skrev:Nej, precis. Om jag förstått saken rätt så har du valt att inte ha hund alls. Jag tänker inte raljera över din syn på hur man får/inte får misshandla andras djur. Men det är betydligt enklare att tycka att man får sparka andras hundar eller att man ska avliva dem.
Självklart är det dåligt om min hund dödar andras husdjur. Men ger det dem rätten att misshandla/döda mitt husdjur för det? Jag kan omöjligen se logiken i det?
Etoile skrev:OJ vad jag hade lagt mig i det bråket! Hade sparkat hunden i magen HÅRT eller t.o.m i skallen om det hade behövts. Stackars katt.
Montéryttare skrev:Jag skulle ha skarkat hunden nå ohyggligt om jag fåt tag på den när det hände!
peter_lundin skrev:Vissa av beskrivningarna ovan passerar klart gränsen till djurplågeri!!
Det finns gränser vad man får göra även i en sån situation!!
PL
Montéryttare skrev:Skarka sönder... USCH vilka spann du har mellan o sparka i syfte att hindra o sparka sönder... Verkar vara VÄLDIGT överdriven
Montéryttare skrev:Våld kan behövas i vissa fall som tillrättavisning då bristen i uppfostran uppdagas. Jag uppfostrar ALDIG med våld!!! Men om jag får ett "färdigutbildat" djur som gör en HELT inkorrekt handling som att döda ett annat djur så väljer jag att ta till våld! Men det är MITT val...
Montéryttare skrev:om jag får ett "färdigutbildat" djur som gör en HELT inkorrekt handling som att döda ett annat djur så väljer jag att ta till våld! Men det är MITT val...