Hemsk död

Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
Det finns bättre tillvägagångssätt än våld, för att få bort (läs: Träna bort) olater :smirk:

Ett djur som är dött är dött oavsett om du sparkar/slår hunden efter faktum. :cool:

Om jag står i en panik situation och kan välja en spark, så att hunden släpper bytet och sticker.. så väljer jag det! Lyckades sist iaf...

Sen om jag får en hund/häst där ägaren vill att jag skall lära upp den så andvänder jag beröm, kärlek, tålamod och kunskap.... ALDRIG våld!
 
Sv: Hemsk död

olgaklara skrev:
Använder du våld mot dina hästar också??

Har aldrig behövt att slå en häst då jag kommunicerar med kroppsspråk i rörelser samt med rösten. Varför ska jag slå en häst?????
 
Sv: Hemsk död

olgaklara skrev:
Det kallar jag misshandel :(

Jag tar tillbaka det...
Såg bara den blodiga kattungen som skriker för sitt liv och mig stående passivt brevid o titta på...

Men jag skulle göra allt som står i mon makt för att HINDRA ATT ETT DJUR DÖR!
 
Sv: Hemsk död

***raderat***
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hemsk död

Jag håller med dig i att den här debatten blev väldigt blodtörstig :eek: ...

Men det här med munkorg undrar jag också varför det inte används mera, undrar om det har med att det ser så "farligt" ut att göra? Hade min hund varit sån att han varit pigg på att ta smådjur, eller för den delen större djur med, så hade jag definitivt använt munkorg. Dels för att det skulle kännas säkrare att ha honom bland andra djur, dels för att han inte ska få "smak" på att döda, eller skada.

Nu har jag sån tur att min hund inte är speciellt pigg på att bita i något över huvud taget, inte ens leksaker, så det behöver jag ju knappast bekymra mig över, men som sagt vore så fallet skulle jag ha munkorg på, eller låta bli att utsätta oss för risken att det kan hända något liknande som det trådskaparen beskriver. Det finns ju koppel om nu inte lydnaden sitter perfekt....
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Har aldrig behövt att slå en häst då jag kommunicerar med kroppsspråk i rörelser samt med rösten. Varför ska jag slå en häst?????


Om en häst dödar en fågel eller katt eller hund etc...

det var bara en fråga
 
Sv: Hemsk död

Montéryttare skrev:
Jag tar tillbaka det...
Såg bara den blodiga kattungen som skriker för sitt liv och mig stående passivt brevid o titta på...

Men jag skulle göra allt som står i mon makt för att HINDRA ATT ETT DJUR DÖR!


Visst men med våld som du använde i ditt ordval är ju inte det rätta sättet
 
Sv: Hemsk död

olgaklara skrev:
Om en häst dödar en fågel eller katt eller hund etc...

det var bara en fråga

Har jag aldrig vart med om eller hört att det skett :smirk:

Däremot HATAR min häst hundar o har haft massa hästar som har gjort... men hundarna håller sig på avstånd då dom inser att det inte e dax o leka eller gå in i en "duell"...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hemsk död

olgaklara skrev:
Visst men med våld som du använde i ditt ordval är ju inte det rätta sättet

JAG TAR TILLBAKA DET.. skrev jag ju! Läser du inte?
 
Sv: Hemsk död

Det är inte helt ovanligt att hästar sparkar ihjäl hundar eller katter som kommer in i hagen.
 
Sv: Hemsk död

olgaklara skrev:
Det är inte helt ovanligt att hästar sparkar ihjäl hundar eller katter som kommer in i hagen.


Den dagen det sker tar jag ställning till det! Vet inte hur jag skulle reagera... vet bara hur jag HAR reagerat med hundar i tidigare fall...
 
Sv: Hemsk död

Välkommen hit och möt mitt yngsta shettissto, som hittills har 1 katt och 7 hönor på sitt samvete + att hon bitit ett lamm i ryggen, så att en stor ulltuss lossnade och hon jagar hundar med slickade öron och snabbt som f*n vänder baken till och sparkar det hon har, när hon kommer i fatt dem :smirk:

Fast hon är världens goáste, snälla och stabila lilla shettis som finns vad det gäller människor :cool:

De små djuren hon dödat har hon jagat ifatt och mosat med framhovarna..
 
Senast ändrad:
Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
Välkommen hit och möt mitt yngsta shettissto, som hittills har 1 katt och 7 hönor på sitt samvete + att hon bitit ett lamm i ryggen, så att en stor ulltuss lossnade och hon jagar hundar med slickade öron och snabbt som f*n vänder baken till och sparkar det hon har, när hon kommer i fatt dem :smirk:

Fast hon är världens goáste, snälla och stabila lilla shettis som finns vad det gäller människor :cool:

Oj vad arg jag skulle ha vart :cool: säger inte mer än så...
 
Sv: Hemsk död

Du ja, men JAG blev Inte arg på henne, då hon inte visste bättre vid de tillfällena.

Nu kan hundar och katter vistas i hagen utan att hon ska "ta dom"..
Detta att hundar och katter Får vara i hagen har jag LÄRT henne, utan att ta till våld :cool:
 
Senast ändrad:
Sv: Hemsk död

Gnist skrev:
Du ja, men JAG blev Inte arg på henne, då hon inte visste bättre vid de tillfällena.

Nu kan hundar och katter vistas i hagen utan att hon ska "ta dom"..
Detta att hundar och katter Får vara i hagen har jag LÄRT henne, utan att ta till våld :cool:



Gör skillnad!

Att lära in, då andvänder man utbildning och INTE våld, vad är det du inte förstår av det jag skriver?

Det är om jag hamnar i en AKUT situation med en odräglig, ouppfostrad hund som attackerar vad det nu än är! Skulle du sparka hunden om det var en människa den högg???????
 
Sv: Hemsk död

10månader.... MEN HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.....

Det är ju en unghäst! Sånna kan du inte räkna in, samma med hund valpar/ung hundar....


Om du slår ett ungdjur (vad det än är) kommer du att få skit i framtiden!!! Jag lovar dig! Hade en arabhingst till avel som fått ett o annat när han var liten som åt allt manligt folk o fä! Men det var pga FEL uppfostran som inkluderat våld... VILKET ÄR FEL FEL FEL FEL!!!!


Hoppas du fattar nu!
 
Sv: Hemsk död

Nu var det hästen det var fråga om och du skrev


Oj vad arg jag skulle ha vart:cool:säger inte mer än så...

Jag blev INTE det = Hästen fick vare sig en smäll eller en spark eller en en tillsägelse- eftersom det redan hade skett.

Men för att vara lite snäll, så tar jag det IGEN:

Jag tar inte till Övervåld mot något djur och att ta till våld över huvud taget ligger INTE på första platsen i mina alternativ i fråga om sådana händelser:smirk:

Det är den stora skillnaden mellan oss. Jag anser att det finns andra alternativ och i min värld, så hamnar våld mot djur Väldigt långt ner på listan. Du däremot har våld på första plats på listan av vad att göra Om en sådan situation uppstår.

Skulle tro att skillnaderna i våra tanke och tillvägagångssätt dels har med personlighet att göra och dels på livserfarenhet att göra :cool:

och jag skrev att hon var ung...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 336
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 321
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp