Sv: Hemsk död
Nej, det blir vad man gör DET till. En katt kan ha kul inne också, med rätt saker att tillgå.
Nej, det blir vad man gör DET till. En katt kan ha kul inne också, med rätt saker att tillgå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur ser jag det?Jadzia skrev:men ska du hyra ut stugan för permanentboende är det enklare. Då kan du ju få se hur hunden och ägarna uppför sig innan de flyttar dit. Det märks rätt fort om hunden är lydig och om ägarna bemödar sig om att få hunden kattren.
Jasså, i dina också.Jadzia skrev:Och du, det där om någon säger att hunden är så snäll....då ringer det genast varningsklockor i mina öron.
Ja då så har jag inte missat någon bra hyresgäst hittils i alla fall.Jadzia skrev:Om du anser att hunden är en ouppfostrad jycke och ägarna nonchalanta så stämmer det antagligen.
Jo, nu så har jag ju det.Jadzia skrev:Du har ju dock sett ett par och kan jämföra potentiella hyresgästers hundar med dessa.
Okej, det verkar ju bra.Jadzia skrev:Poliser och väktare brukar dock generellt ha bra koll på sina djur.
Först vill jag säga att jag tycker du är helt fantastisk i denna diskussionen, både trevlig och kunnig! Tyvärr kan man inte säga det om några andra :smirk:Jadzia skrev:Och du, det där om någon säger att hunden är så snäll....då ringer det genast varningsklockor i mina öron. Det är ett typiskt uttryck som används av folk som inte har kolla på sina hundar. Hundfolk brukar beskriva sin hundar i andra termer såsom lydig, väluppfostrad, tränad att inte göra dittan och dattan osv. De brukar ge en något mer utförlig beskrivning av hunden.
MissFideli skrev:Du hade reagerat om nån sparkat din hund, jag hade reagerat om din hund tagit min katt och jag hade klart anmält hunden och dig för det.
Det finns ju en annan del i det hela också, nämligen kattägaren. Den glöms bort här.
Jag håller helt med MissFideli!MissFideli skrev:Jag tycker det märks rätt tydligt att du är mer hundmänniska än kattmänniska. Hunden välbefinnande går före kattens, hellre att katten dör än att hunden får ont.