*hemsidehjälp*

C

coscos

Jag vill ha en hemsida och tänkte ta mig i kragen och göra en om jag någonsin fattar hur man gör :crazy:
Jag har en fråga som kannske är jättedum men som jag måsste ha svar på. När jag har tråkigt så brukar jag göra "hemsidor" i olika program på datorn (bildprogram) jag sätter ju inte ihop den på något sätt utan jag gör förstasidan ett galleri osv för skojs skull mest.
Kan man använda dessa sidor till en hemsida???

Och hur gör man i så fall??
 
Sv: *hemsidehjälp*

Hemsidor utgörs av html-dokument. Dessa kan man göra i textprogram eller i hemsidebyggare såsom dreamweaver och frontpage tex.
Man kan inte bygga en hel hemsida med ett bildprogram. Däremot så gör man ju alla bilderna som ska vara på hemsidan i ett bildprogram.
 
Sv: *hemsidehjälp*

ahaaaa...
jag har ett hemsidaprogram som vi fick med datorn som heter webplus 7.0
men jag vet inte hur bra det är och jag fattar endå ingenting av det...
 
Sv: *hemsidehjälp*

det finns ju en uppsjö av olika program..

Föredelen (om det finns några med pyttemjuk) är ju att det är som resten av deras program, som tex word.
 
Sv: *hemsidehjälp*

Eller ladda ner en Trial av Dreamweaver, ett väldigt bra WYSIWYG program som är både enkel och kraftfull för att göra hemsidor.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 110
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Jag har lessnat på mina svärföräldrars hund och dennes totala oförmåga att läsa andra hundar. Hon är en tik, jämnårig med vår tik (det...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 175
Senast: em-pirre
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 031
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har de senaste åren blivit mer medveten om vad jag tänker och framförallt hur jag ibland fastnar i olika tankeloopar. Tex vet jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 925
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp