Har en god vän där jag absolut skulle vet var jag var om jag blev ditställd med ögonbindel.
En svag, rätt bra doft.

Som spekulant på nuvarande boende så kände jagen konstig unken doft hos säljaren som jag inte blev klok på.
Inget som jag upplevde som oroande så det blev köp.
När sedan jag kom in i det tomma och städade huset kändes ingenting, och aldrig sedan dess heller.
Jag insåg att det var de flertal väldigt gamla möbler säljaren hade som stod för den lukten.

Däremot känner jag inte någon doft när jag kommer hem.
Möjligen om jag blev bortrövad och blev ditställd med ögonbindel, att jag likafullt skulle veta att jag var hemma.
 
Att det luktar så illa i badrummet är ju helt klart ett varningstecken. Går det att lokalisera varifrån lukten kommer? Toalett, handfat, dusch? Eller sitter det mer i väggarna?

Apropå hemlukt osv... när jag kommer hem känner jag mest att det luktar lite unket från sambons fotsvettiga skor i hallen :yuck: Men jag har vissa vänner vars lägenheter verkligen luktar starkt! Det är så konstigt. Jag bodde ett halvår i en av vännernas lägenhet och alla mina saker luktade precis som det gjorde i hennes lägenhet lång tid därefter. Möter jag upp henne på stan nu, mer än tio år efter att jag bodde i läggan, så känner jag lukten kraftigt när jag kramar henne. Det luktar absolut inte illa, typ mögel eller fukt eller så, snarare hemtrevligt, men det är intressant att det absolut inte går att lokalisera källan till doften. Inte tvättmedel eller parfym, städ eller möbler, eftersom vi har helt olika uppsättningar av allt, men ändå luktar det detsamma. Det sitter verkligen i väggarna.
 
Jag tycker definitivt att folks hem luktar olika. Däremot inte illa. Men jag har aldrig varit i ett hem utan lukt.
Men det luktar efter vad folk har för djur, möbler, växter, vilken mat som lagas. Jag tänker att människor har ju naturligt olika kroppslukt och det påverkar ju också.
Nu tror jag att jag har extremt starkt luktsinne så det kanske beror på det.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 993
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
2
· Visningar
355
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 901
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp