escodobe

Trådstartare
Jag flyttade för en vecka sedan, och min lägenhet luktar fortfarande konstigt. Den här inte alls tagit till sig hemlmaukten. Den är nymålad men i övrigt inte särskilt fräsch. Badrummet var rent ut sagt riktigt äckligt och luktade skumt (även min syster reagerade på lukten).

Jag är inte så förtjust i doftljus,rumslukter och sådant, men jag känner att jag behöver göra något, för jag gillar inte den lukten som är nu. Nån med något bra tips?
 
Har samma problem här. Flyttade för 2 månader sedan och det luktar inte "mig". Luktar inte äckligt men det luktar som att jag är hemma hos någon annan. 🙄
 
Fascinerande tråd!

Menar ni på allvar att ni känner av er egen lukt i den egna bostaden? Det enda som jag kan känna luktar annorlunda kan vara vissa människors sovrum. Men i övrigt luktar det väl inte något speciellt hemma hos andra?
Inte heller känner jag att det luktar annorlunda hemma hos mig än hos mina vänner?
Är jag konstig?
 
Fascinerande tråd!

Menar ni på allvar att ni känner av er egen lukt i den egna bostaden? Det enda som jag kan känna luktar annorlunda kan vara vissa människors sovrum. Men i övrigt luktar det väl inte något speciellt hemma hos andra?
Inte heller känner jag att det luktar annorlunda hemma hos mig än hos mina vänner?
Är jag konstig?
Vissa personers hem doftar speciellt! Min mammas kompis är ett exempel och jag känner omisskännligt igen den doften, även när mamma kommer hem efter ha varit hos dem och jag kramar henne. Luktar inte illa men speciellt. Men de flesta hem doftar inget särskilt.
 
Jag tycker dom flesta hem luktar olika. Det beror ju på massa olika saker, tvättmedel, sköljmedel, doftljus, blommor, hur man städar, hur mkt man vädrar, vilken mat man lagar etc. En lght jag hyrde som ung, luktade (stank) av gul curry då förra hyresgäst missbrukade det i sin matlagning :p Där krävdes ommålning och konstant vädring i typ 1 månad, sen luktade det helt ok.

Tillbaka till TS, säger som andra redan gjort, fixa rent i rör och vattenlås först å se om det hjälper. Vi hyrde ut vår nuvarande lght under ett längre uppehåll utomlands. Tog ett tag innan det luktade som "oss" igen efter vi flyttade tillbaka (tror det tog så lång tid som typ 2-3 månader) .☺️
 
Fascinerande tråd!

Menar ni på allvar att ni känner av er egen lukt i den egna bostaden? Det enda som jag kan känna luktar annorlunda kan vara vissa människors sovrum. Men i övrigt luktar det väl inte något speciellt hemma hos andra?
Inte heller känner jag att det luktar annorlunda hemma hos mig än hos mina vänner?
Är jag konstig?
Tycker alla hem luktar olika. Som @Tilly_85 skrev beror det på massa olika saker. Behöver inte lukta äckligt, det luktar bara någon annan. Kände inte av min egna doft i mitt förra hem men nu när jag flyttat känner jag att det luktar dom som bodde här innan.
 
Tycker alla hem luktar olika. Som @Tilly_85 skrev beror det på massa olika saker. Behöver inte lukta äckligt, det luktar bara någon annan. Kände inte av min egna doft i mitt förra hem men nu när jag flyttat känner jag att det luktar dom som bodde här innan.
Som när vi flyttade från huset, som jag tyckte luktade lite unket men oftast bara när man varit borta ett tag. Och när man var i det, så att säga, kändes det inte.

När vi sen kom in i nya lägenheten och kände hur våra saker luktade i ny miljö :nailbiting: Äntligen förstod sambon vad jag hade pratat om :meh:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 993
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
2
· Visningar
355
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 901
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp