Hemma ridläger?

S

suss44

Ingen aning om tråden ligger rätt men skriver iallafall:)

Jag och en kompis har fått världens ide om att anordna ett ridläger för några småflickor i området.
Endast ett dagridläger som blir då till sommaren 08.
Vad tror ni om detta? Verkar det oseriöst?
Att låna massa ponnysar och ha ridlektioner.
Jag har erfarenhet av att hålla i lektioner och teori.

vad är er åsikt?:)

Sv: Hemma ridläger?

Jag tror att det är otroligt mycket mer besvärligt än vad ni tror.
Det är ett ohyggligt ansvar att ha hand om barn. Sen är det en massa ekonomiska och praktiska saker som försäkringar, löner och liknande.

Jag tror absolut inte att det lönar sig att hålla ett läger bara. Det kostar för mycket, det ska ju säkerligen handlas lite och så arbetsgivaravgifter, försäkringar osv. Kolla noga med t ex SRR vilka krav som ställs på lägerarrangörer, alt med ridskolor som har dagläger vad de räknar med att det kostar och hur stor vinsten blir. Det är ju en hel del planeringsarbete också samt arbete med att locka deltagare osv. Tror inte det är helt lätt.

Men det är säkert superskoj att göra det!!!

Snudd på oseriöst.... Det är inte lätt att få tag på bra hästar till sådan verksamhet och att göra der genom att "låna" ihop det skräp som finns till buds, är nog riktigt riktigt svårt.

Ni kan inte erbjuda konceptet på någon befintlig ridanläggning? Så att ni liksom hyr hela ridanläggningen och hästar för att genomföra ert läger, då skulle många saker lösas på ett smidigt sätt.

Men vi har liksom en ridanläggning där det är ridskola.Så det finns ju redan några hästar..:D

Nja ni låter inte riktigt nog gamla för att få till detta.

Det är ett mkt stort ansvar att ha hand om andras barn under dagarna när föräldrarna jobbar.Tillstånd,försäkringar osv osv.Har ni körkort?Hur ingå avtal om ej myndig?Hur ska betalning ske,finns F-skatt?OSVOSVOSVOSV.........

Jag skulle inte lämna över ansvaret på ngn omyndig person om mina barn skulle på dagridläger.

Jag har en bättre ide till er.Hör efter om ni kan få komma och jobba på ett ridläger i sommar istället!

Jag och tjejerna i u: sek ordnade teorikurs med övernattning på vår ridklubb!
Men vilket ansvar man hade! Eftersom det bara var jag som var över 18 år så kändes det som om jag fick ta på mig det mesta ansvaret!
Visst, vi hade skitkul! Och föräldrarna tyckte det hela var en supergrej och det pratades länge om det här och det var många som ville göra det fler gånger! Och barnen lärde sig massor!
Men det blev inte fler gånger...

hahatack:p Iallafall nån som är positiv;)
Men jag förstår hur ni andra tänker.det här med ansvar över massa barn kan nog bli riktigt tungt ibland..

Ögnade igenom tidigare inlägg av TS......och drog en slutsats.

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 133
Senast: mars
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 724
Senast: Luff
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 743
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar