Hemma från 3 mån kontrollen..

Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Liten sockerkick, har fortfarande tungan fast i gomen av allt jordnötssmör :d
Sen har jag ätit 2 semlor idag också. Kanske inte konstigt att man bara sover 3-4 timmar?

Tänkter fortsätta ge honom en skvätt ersättning efter amningen på em och kväll. Men mest för min skull att han inte ska äta upp mig helt.
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Vill man sova på natten är en flaska ersättning ett bra sömnmedel!
Dessutom hinner din mjölk bli lite kraftigare under natten så han kanske står sig två mål från morgonen.
Bli inte förvånad om din pojke helt plötsligt börjar sova över mål när han får ersättning, har du "blaskig" mjölk och den blir ersatt med kraftigare ersättning blir det som att sätta i sig ett skrovmål man går in i matkoma!
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Han åt på nätterna när han var nyfödd, sen har han sovit hela nätter, det är nu sista 1½-2 veckorna han vaknat ibland för att äta vid 3-4 tiden.

Jag känner redan hur "tuttarna gör frukost" så jag hoppas nog faktiskt på att han vaknar vid 3-4 så jag får släppa på trycket!
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Laktosfria mjölken finns bara i standardutförande. Häll i laktosfri grädde i den laktosfria mjölken.

Och ha grädde till havregrynsgröten samt en klick smör på den.
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Smör på gröt :crazy: jag kan bara äta havregrynsgröt med jordgubbssylt.
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Smör på gröt :crazy: jag kan bara äta havregrynsgröt med jordgubbssylt.

Ja?
Sambon gillar det helskarpt.
Du kan ha i litet matolja när du kokar gröten i stället.
Det smakar ingenting.

Feta och smöriga såser till pastan då?
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Jag gör ju havregrynsgröt i micron :p

Pasta med keldas ostsås :d Pasta har aldrig vart några problem, det levde jag i princip på under gymnasiet, haha. Koka pasta och på med ost *mmm*
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Fast det är MYCKET vanligare att små bebisar är allergiska mot komjölksprotein, än att dom är laktosintoleranta.

pmm:
Min son är ju mjölkallergiker, och han började med att skrika. Han skrek mer och mer och mer, och sen blev han hård i magen (Dock vanligare med diarré) och därefter tappade han lite vikt.
Man brukar märka på något sätt om dom är allergiker, enligt vår läkares erfarenhet.
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Jo det sprutar om mig, dygnet runt :o

Där emot har jag gått ner 5 kg den sista månaden och vad finns det då kvar att ta av åt honom? Inte konstigt att han inte kan fortsätta i sin rekordfart när jag gått ner så mkt, jag väger 4 kg mindre än min startvikt idag.

1a månaden ökade han 1250 gram
2a månaden ökade han 790 gram
3e månaden har han ökat 435 gram

Fast många bebisar dyker faktiskt under kurvan kring denna ålder (3 mån) utan att det är något fel... Min bebis gjorde det också (ökade bara 50 gram i veckan), men på bvc sa dom att jag skulle avakta och fortsätta mata på samma sätt som tidigare. Nu är hon 4.5 månader och ökar 200 gram i veckan igen, så det var bara en tillfällig "dipp".
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

*kl*

Jag kan bara svara på klädfrågan då jag jobbar med barnkläder, men har inga egna barn :D

1.Samma storlek i olika modeller/märken/tillverkare kan skilja en del faktiskt. (tyvärr!)
2. Han kan ha långa ben? Vissa har ju lång överkropp-korta ben, han kanske har tvärt om?

Allra bäst till minstingarna är dom där byxorna med långa muddar som man kan vika upp/ner vartefter de växer. :idea:

Men nu börjar ju rasmus bli en stor kille! Har följt era bilder och så där och han är supersöt! :love:
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

*Helt OT*

Är det "jobbtröja" din sambo har på sig? Då har han samma arbetsgivare som mig :p
phpqdakng.jpg
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Nu tycker jag faktiskt att din BVC-tant överreagerat!

Store sonen; Start 4150/50 (en riktig knubbis)
1 månad ökat 670g och 5,5 cm
2 månader 960g och 4 cm
3 månader 400g och 3,5 cm

Längd 3 mån. 63 cm och vikt 6180

Lille sonen; Start 3660/53 (långsmal)
1 månad ökat 790 och 4 cm
2 månader 1020g och 3,5 cm
3 månader 350g och 3,5 cm

Längd 3 mån. 64 cm och vikt 5820g

Har inte på någon av barnen fått kommentaren om att jag behöver tillägg för deras skull, bara frågan om jag tycker det funkar bra. Båda är helammade i 6 resp. 6½ månad.

Att du kanska behöver lite tillägg för att du tunnat ut lite för mycket är en helt annan sak, det finns faktiskt näringsdryck som de kan skriva ut för din skull! PM;a Girasol om du vill veta mer om det.

PS, om du vill låna en bärsele att prova med när han skriker så hör av dig så kan du låna min Baby Björn.
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Ja det är hans jobbtröja fast han är betongare.

Jag har en BB-sele, fick av min mammas kompis. Brukar ha den ibland men helst försöker jag att inte bära för mkt för jag har sånna "baklänges-foglossningar".

Idag har han faktiskt vart väldigt glad, men vägrat ersättning mer än de typ 60 ml han åt i bilen när han vaknade efter långpromenaden. Nu ligger han naken i soffan och är supernöjd :D
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Kan inte påstå att jag haft riktigt samma problem som dig, min dotter har vuxit så det knakat från dag 1. Däremot så vaknade hon ofta på nätterna för att ammas (4-5 ggr/natt var inget ovanligt ända fram till 7-månadersåldern). Fick då tipset av min BM att mjölka ur lite mjölk INNAN jag la henne till bröstet (hade oxå MASSOR av mjölk), detta för att få ut den tunna, söta mjölken, och istället låta henne snutta i sig av den feta, näringsrika mjölken. Kanske är så för dig att Rasmus inte får i sig tillräckligt av det fetare mjölken för att han hinner bli mätt på den tunna??

Bara en tanke...
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Kan mycket väl stämma, men just nu känner inte jag för att mjölka ur den tunna mjölken eftersom jag rasar så i vikt.

För äta gör han. Lät honom äta lite ur båda brösten och på det åt han 200 ml ersättning ;) Sov sen i 1 timme och nu är det full fart igen och snart dags för ny blöja, pyamas och nattmål!
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

för att få i dig lite mer kalorier kan jag tipsa om att ha keso i din yoghurt! skitsmaskigt :d
gärna nån tjock och krämig yoghurt! mmmmmm
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Keso, det ska jag testa, sambon köpte det förut men jag vågade inte smaka :rofl:

(Ja jag är en sån som alltid köper samma hamburgare och envisas med att äta samma pizza och inte vågar testa något annat som kanske t.om är godare....)
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

jag är också sån, haha, men sen tyckte jag att det fick vara nog :p fast dom där cotti frutti är inge goda...
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

just ja, såna här gainomax!! du vet den här reklamen med en apa och så säger dom "bananas are for monkeys" eller så.
skitgoda och innehåller många kalorier, typ 250 per förpackning. jordgubb, vanlij å cappucino är godast.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ De flesta här vet ju om min historia, depressioner och ångestproblem sen minst 17 år tillbaka. Har senaste åren ändå haft bra perioder...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 733
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 259
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp