Hemma från 3 mån kontrollen..

jerseyko

Trådstartare
Och jag får inte göra annat än att sitta vid datorn/soffan och äta onyttigt :(
Rasmus har gått upp dåligt i vikt så vi får börja med ersättning för vi båda kan man ju faktisk säga, ska gå upp i vikt :(

Det känns verkligen helt...konstigt.... man blir ledsen på nått konstigt vis, jag vill ju så gärna fortsätta amma, det är ju så mysigt :love:


Sprutan gick jätte bra i alla fall, gjorde såklart ont men det gick att trösta honom snabbt med nappen.

5895 gram
59,5 cm lång
39,5 cm i huvudomfång


Hur 17 kan vissa byxor i 62 vara för korta :confused:
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Kan du inte fortsätta delamma, och komplettera med ersättning?
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Förstår att det känns trist då amningen fungerar så bra annars. Ska ni bara ge honom ersättning nu eller kan du amma osså?

Emil vägde 5940 gr, var 61 cm & huvudomfång 41 cm då han var 3 månader. Nu blir inte nästa besök förräns då han är 4 månader. Trist att besöken blir färre & färre då dom blir äldre. Jag tycker det är roligt att väga & mäta, tycker Emil osså. Han är alltid så glad då han är där. :D

Men jag antar att ni ska dit snart igen & väga så ni får se att han går upp som han ska?
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Jag ska amma och ge ersättning.
Fick i honom 20 ml kanske och såhär mkt har han aldrig skrikit förut som han gör nu å det är omöjligt å få tyst på honom. Feber har han inte för jag tog tempen å förstoppad är han inte för han passa på å skita efteråt.
Det är inte tänderna som kliar som de vart förut.
Lägger jag honom vid bröstet så skriker han bara ännu mer för de vill han verkligen inte ha! Ersättningen spottar han bara ut.


Nu liggar han bredvid här och skriker och kommer på att han har nappen så då somnar han i 4 sek sen börjar han igen och alla 3 katter sitter bredvid och tittar på honom.


Ska jag vara helt ärlig så har jag stor lust att kasta ut honom genom fönstret. Eller ge henom en droppe whiskey så han somnar. Han vägrar sova på dagarna, i förrgår sov han 15 minuter mellan kl 8-16:30. Igår sov han 30 min på bussen in till Uppsala mellan kl 11-21:30.

Nu har han skrikit 2 ggr så mkt att jag trott att nu tuppar han av, han ligger kanske 50 cm ifrån mig å när jag kommer i närheten för att visa att han ahr nappen så skriker han bara ännu mer.
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Usch, lider med dig. Har du provat att amma bärandes samtidigt som du går omkring? Det funkade ibland på min son när han var sådär otröstlig.
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Oj vad jobbigt det låter. (Jag vet hur det känns att vilja kasta ut ungen genom fönstret Arvid skrek i 4 timmar i sträck en gång)

Din sambo är inte hemma så du får gå ut och ta en paus? Och slippa skrikandet?

Jag brukade också gå och amma Arvid, funkade bäst när han var ledsen
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Han har vart så här senaste veckan, tänder på G :crazy:

Ersättning var inte poppis i alla fall! Men lite fick han väl i sig i alla fall.
Gå och amma ska jag testa imorgon.

Sambon jobbar så han är borta mellan 6-17 ungefär. Och det är på dagen han är värst så på helgen så tar sambon honom då.


Som tur är skriker han aldrig 4 timmar i sträck utan i perioder och lixom inte sådär jätte farligt utan bara att han är missnöjd.

Han fick en alvedon nyss, han kan ju fått feber efter jag kollat, han har ont i munnen och han har säkert ont i benet om han känner efter där. Efter en stund lugnade han ner sig och kom sen till ro vid bröstet och nu har han äntligen somnat.

Bitringen har han ju inte kommit på hur han ska göra med riktigt än. Och han föredrar att gå runt såhär och gnaga på sin pappa när han kommit hem från jobbet. Kanske är lite mera riv i hans hud än i min ;)
phpqdakng.jpg
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Men var det inte du som hade så jättemycket mjölk? Han växte väl också så det knakade i början?

Och jag får inte göra annat än att sitta vid datorn/soffan och äta onyttigt :(
Rasmus har gått upp dåligt i vikt så vi får börja med ersättning för vi båda kan man ju faktisk säga, ska gå upp i vikt :(

Det känns verkligen helt...konstigt.... man blir ledsen på nått konstigt vis, jag vill ju så gärna fortsätta amma, det är ju så mysigt :love:


Sprutan gick jätte bra i alla fall, gjorde såklart ont men det gick att trösta honom snabbt med nappen.

5895 gram
59,5 cm lång
39,5 cm i huvudomfång


Hur 17 kan vissa byxor i 62 vara för korta :confused:
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

*kl* Fick era feber efter 3-månaderssprutan förresten? Det hade min, runt 38 i ca 1 dygn efteråt. Och väldigt gnällig och sov mycket.
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Reaktion på sprutan kanske? Eller kommer det inte så snabbt?
Min BVC sköterska sa iaf att dom kunde reagera på sprutan och bli ovanligt skrikiga dom kommande dagarna efteråt.

Läste nu att han varit sådär sista vecken, så då kan det ju inte vara sprutan...hm... Säkert tänder på G som sagt? Och det är ju bara att inse, alla barn har skrikperioder som kommer & går. Länge sedan Emil hade någon sådann nu dock. *peppar peppar*
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

*kl* Fick era feber efter 3-månaderssprutan förresten? Det hade min, runt 38 i ca 1 dygn efteråt. Och väldigt gnällig och sov mycket.

Emil fick ingen feber, men var väldigt gnällig dagen efter & sov dåligt både på natten och dagen. Men nästkommande dag var han som vanligt igen. :)
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Jo det sprutar om mig, dygnet runt :o

Där emot har jag gått ner 5 kg den sista månaden och vad finns det då kvar att ta av åt honom? Inte konstigt att han inte kan fortsätta i sin rekordfart när jag gått ner så mkt, jag väger 4 kg mindre än min startvikt idag.

1a månaden ökade han 1250 gram
2a månaden ökade han 790 gram
3e månaden har han ökat 435 gram
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Kan du inte testa sånt amingste? Vet inte om det funkar men testa kan man alltid göra ju. Jag har en del här hemma om du vill ha?
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Hmm, ja då är det ju svårare. En del rasar ju tydligen i vikt under amningen. Inte alla dock :o, gick ner 12 kg de första dagarna men sen har det stått stilla (har fortfarande ca 8 kg kvar till startvikten).

Jo det sprutar om mig, dygnet runt :o

Där emot har jag gått ner 5 kg den sista månaden och vad finns det då kvar att ta av åt honom? Inte konstigt att han inte kan fortsätta i sin rekordfart när jag gått ner så mkt, jag väger 4 kg mindre än min startvikt idag.

1a månaden ökade han 1250 gram
2a månaden ökade han 790 gram
3e månaden har han ökat 435 gram
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Han sov när jag gick hem från BVC men vaknade sen och då var han väldigt ledsen, kan ju vara att han hade feberkänningar för när jag tog tempen så hade han inte feber.

Han har t.om fått som blåsor i munnen där det är tändert på gång. Och igentligen ska jag ju inte klaga, eftersom han sover snällt på natten, men har nu vaknat för att ha mat kl 3 som han aldrig gjort förut (förutom när han var helt ny).

Ska vänta ett tag nu när han slocknat och mjölka ur lite mjölk och blanda med ersättningen och se om han tycker det är godare då.

Igår åt han faktiskt 60ml av en annan ersättning (komjölk-fri) men sov ju inte längre för det och dessutom luktar hans pruttar apa när han fått ersättning!
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Fast henne problem är ju att hon rasar i vikt...

Jo det förstod jag men tänkte att det kanske kunde hjälpa på nåt. Även om det inte hjälper henne med vikten så kanske de funnits minsta chans att det hjälpt att mjölken inte minskar allt för. Men jag ber om ursäkt, jag har ingen lösning på problemet.
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Hmm, ja då är det ju svårare. En del rasar ju tydligen i vikt under amningen. Inte alla dock :o, gick ner 12 kg de första dagarna men sen har det stått stilla (har fortfarande ca 8 kg kvar till startvikten).

Jag hoppades på att få behålla minst 5 grav. kg. men inte fick jag det, ska träffa en kostrådgivare på måndag och hoppas hon kan hjälpa mig. Det får kosta vad det kostar, även om det kostar tusenlappar mer än 1 pkt ersättning. För jag vill verkligen inte sluta amma.

Jag hoppas med hennes hjälp att jag kan komma upp några kg i alla fall, så mjölken blir lite fetare. Och sen hoppas jag på totalt 11 kg efter jag slutat amma.
Och nästa graviditet tänker jag verkligen moffa i mig en massa så jag får en massa extra kg att ta av. (Om det nu inte blir som med Rasmus, börjar tycka chips och godis är äckligt...)
 
Sv: Hemma från 3 mån kontrollen..

Fast det är ju lika dåligt för kroppen och tänderna att äta chips och godis trots att du inte blir fet av det :crazy:

Jag tror inte du tjänar på det, jag förstår att du inte gillar att vara så smal, men det är ju minst lika illa för din kropp att sätta i system att äta onyttigt, du gör ju inte kroppen någon tjänst direkt.

Hoppas din kostrådgivare kan hjälpa dig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ De flesta här vet ju om min historia, depressioner och ångestproblem sen minst 17 år tillbaka. Har senaste åren ändå haft bra perioder...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 733
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 259
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Sadelpadd eller inte?

Omröstningar

Tillbaka
Upp