Sv: hemlösa hundar!
Men stor suck..så du säger aldrig sånna ord va ?...Varför onödiga inlägg om att anmärka ord..Slöseri.
Men stor suck..så du säger aldrig sånna ord va ?...Varför onödiga inlägg om att anmärka ord..Slöseri.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man tog om hand om ca 150 st hundar (yorkshireterriers och taxar) från en uppfödare utanför Stockholm.För ett tag sedan så stod det ju i tidningarna att det tagits omhand en himla massa hundar från nån "uppfödare". Det är fortfarande många som behöver ett hem. kanske det vore något?
Delvis knapplån
Man tog om hand om ca 150 st hundar (yorkshireterriers och taxar) från en uppfödare utanför Stockholm.
Och listan kan göras lång om man vill:
Nere i Skåne tog Polismyndigheten hand om 22 st chihuahuaor från en och samma person.
I Sverige blir många hundar dödade i trafiken eller av rovdjur i skogen under jakt, trots detta fortsätter vi svenskar att jaga med våra hundar.
I Skåne tog polisen hand om ca 20 katter som blivit övergivna i ett hem.
I Sigtuna tog myndigheterna hand om 14 st Sibirian huskeys som blivit illa behandlade hos sina ägare.
Polisen i Sollefteå omhändertog 50 st "jakthundar" från en uppfödare där de en längre tid blivit misskötta.
I Höganäs omhändertogs 18 st hundar från en "hundgård" där de misskötts en längre tid.
I Sverige finns det massor med husdjur som är livrädda vid nyår och påsk, då människor smäller smällare och fyrverkerier, trots detta finns det ingen lag som skyddar djuren. Det finns det däremot på Irland, där fyrverkerier och smällare är olagliga!
Så funderar man på att adoptera hundar från utlandet, när det finns så många hundar i Sverige som behöver hjälp!
Jag förstår inte varför man vill adoptera en hund från en organisation utomlands när det finns så många hundar i Sverige som behöver hjälp...men det kanske är så att hundarna i de svenska omplaceringshemmen är för stora och för blandrasiga för att det ska vara coolt att ta hand om dem. Då känns det kanske lite bättre att importera en hund från utlandet.
Jag förstår inte varför man vill rädda dessa greyhounds för att sätta dem i ett vanligt Svensson-hem? De är hundar som är uppfödda på en kennel, varit i träning hela livet och som av en eller annan anledning inte längre gör jobbet det är tänkt för. Bäst hade varit att dessa hundar hade avlivats humant och att de fick vila. Det är jättestressigt för många greyhounds att ställa om sitt liv totalt, att leva som en familjemedlem i en familj. De hundarna är institutionaliserade till att äta, träna, tävla! Om de varit bra på banan avlar man på dem.
Jag förstår inte varför man vill rädda dessa greyhounds för att sätta dem i ett vanligt Svensson-hem?
Jag antar att du träffat på svenska fd kapplöpningsgreyhounds
Jag antar att du träffat på svenska fd kapplöpningsgreyhounds o de hålls nästan alltid som familjehundar.
Jag har själv haft en som stått i kennel i Irland tills hon var 8 mån o hon fungerade helt klart sämre som familjehund o på många andra sätt än vad vår svensfödda gjorde.
PL
Man skapar inte en seriös debatt av att använda fula eller stötande ord, inte heller personangrepp eller idiotförklaringar.
Så att säga att någon "pratar en massa skit" är således stötande, fult, eller personangrepp eller idiotförklaring?
Vad ska jag skriva då?
Ja, definitivt! Ett vårdat språk i en debatt innehåller inte uttalanden som nedvärderar den andres åsikter, person och argument. Man behöver inte hålla med, men man kan föra en diskussion som håller sig till sak - inte person.
Du ska ge egna argument, erfarenheter och åsikter på varför du tycker att du har rätt. Möta argument med argument helt enkelt. En debatt går aldrig ut på att visa att motparten har fel, utan den går ut på att visa sina egna argument i så bra dager som möjligt. Genom att föra ett vårdat språk och hålla sig från personangrepp uppnår man just det.
Men varför ska det vara en debatt, detta är ett diskussionsforum, inte ett debattforum. Och tycker jag att någon pratar en bunt med skit så säger jag det. Plus mina egna kommentarer kring ämnet.