hemlösa hundar!

Sv: hemlösa hundar!

Hej!
vilka olika organisationer finns det som tar hand om hemlösa hundar och säljer?
som ex: hundar utan hem, som tar hem hundar ifrån irland :)
är intresserad av att köpa hund, men vill då köpa en som är hemlös.

på julierescue nånting finns de många hundar i spannien som vill ha nya hem omgående. Om du skriver ett privat mess till mej så kan du få lite tele nummer av mej. å kontakt personer.
 
Sv: hemlösa hundar!

Jag vet inte hur reglerna ser ut på det här forumet men jag skulle personligen inte ta en hund från Julie Rescue. Om det är aktuellt med en spansk hund så satsa på sos animals eller ada.
 
Sv: hemlösa hundar!

Min vän har daisy som finns på pjäsen hemma hos sig nu. de är fosterfamilj. fantastiskt härlig hund. och bland bilderna på henne finns en bild på min lilla (och min arm..) som för övrigt är en spanjorska från sos.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hemlösa hundar!

Vad kul :)

Kan bara hitta en bild på henne där hon har ett tuggben..

Nej, nu hittade jag :) Jag kollade på fel Daisy. Vad fin hon var!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hemlösa hundar!

funkar inte julie lr?? tänkte ta en hund därifrån för ett tag sen

Alltså... funkar. Men av erfarenheter och vad jag hört är inte hundarna testade så noga som det borde, det händer att hundar inte kommer som avtalat, väldigt mycket strul och enligt ryktena även endel falska papper och veterinärbesiktningar. Julie själv har varit föremål för polisutredning på sistone. Så jag skulle inte ta en Julie-hund.
 
Sv: hemlösa hundar!

Alltså... funkar. Men av erfarenheter och vad jag hört är inte hundarna testade så noga som det borde, det händer att hundar inte kommer som avtalat, väldigt mycket strul och enligt ryktena även endel falska papper och veterinärbesiktningar. Julie själv har varit föremål för polisutredning på sistone. Så jag skulle inte ta en Julie-hund.

Jo de med avtalad leveranstid håller ja med om. Skulle ju som sagt ha en hund därifrån men tiden flyttades fram hela tiden så ja tröttnade på å vänta. har man bestämmt datum så vill man ju att hunden ska komma då.
När man väntat å planerat med ledighet å så.
 
Sv: hemlösa hundar!

Fast läser man informationen står följande:

Observera att det kan vara svårt att påverka hundens ankomstdatum då det endast får skickas ett begränsat antal hundar per flight.


:angel:
 
Sv: hemlösa hundar!

jag är också intresserad, vill gärna skaffa hund senare. samtidigt vill man ju göra något bra också :)

dom länkarna som nämndes, är det även omplaceringshundar?
eller finns det andra länkar för omplaceringar?
 
Sv: hemlösa hundar!

Fast läser man informationen står följande:

Observera att det kan vara svårt att påverka hundens ankomstdatum då det endast får skickas ett begränsat antal hundar per flight.


:angel:

Jovisst, sånt kan ju hända, men inte med samtliga hundar, särskilt då inte de andra spanska föreningarna har sådana problem. Och nu är inte detta det primära problemet. Men alltså, alla får välja vad de själv vill, jag bara avråder, då jag har en del insyn. Jag vill ha en hund från en seriös förening, grundligt genomgången, med bra kontakt och alla papper som dom ska vara. Det är allt.
 
Sv: hemlösa hundar!

Enda polisutredning jag hittade var att grannar blivit störda av hundarnas skällande...Vad har du hittat då ?

Enligt vad jag hörde är det för att hon håller betydligt mer hundar än vad hon får lov till. Vilket inte är positivt direkt, och ökar risken drastiskt för att inte alla kan få den hjälp de behöver, varken tidsmässigt eller ekonomiskt, vilket medför sämre djurhållning och sämre adoptionsverksamhet.
 
Sv: hemlösa hundar!

jag är också intresserad, vill gärna skaffa hund senare. samtidigt vill man ju göra något bra också :)

dom länkarna som nämndes, är det även omplaceringshundar?
eller finns det andra länkar för omplaceringar?

Jag tror att du kan hitta det mesta du söker inne på föreningarnas respektive hemsidor. Men bland de spanska och irländska finns det både gatuhundar/utslängda hundar och vanskötta hundar och även omplaceringshundar, alltså hundar som ägarna lämnat in och inte kunnat ha kvar. Plus att det finns svenska omplaceringsorganisationer också vad jag såg bland de länkar som finns.
 
Sv: hemlösa hundar!

Jag har personligen mycket kontakt med både personer som arbetar med hundhjälpsorganisationerna på irland och jag skulle vilja säga att du pratar en massa skit.
Ska vi mäta meriter så har jag bott på Irland i 8 år, samt min största inkomstkälla kommer just från hundar, så jag vet också vad jag pratar om!

För det första, så far väldigt många f.d kapplöpningshundar väldigt illa på Irland, dom som inte springer tillräckligt fort kastas bort och hamnar i pounds (det finns oräknerliga), hundar kastas i floder och dränks, sparkas och lämnas för att dö.
Visst är greyhound industrin inte den bästa, men de flesta greyhounds avlivas med en spruta när de inte längre duger till. Vissa hamnar hos hem på Irland och vissa exporteras till andra länder. Men de allra flesta avlivas på ett humant sätt.
Att hundar kastas i floder och sparkas till döds är verkligen mycket sällsynt!! Irländarna är människor de också!

För det andra, så tjänar inte organisationerna någonting på det här. De arbetar ideellt, tjänar inget på all tid de lägger ner, adopterade hundar från t.ex. irland ÄR vaccinerade, och i de flesta fall (förutsatt att de är gamla nog) också kastrerade. Det har ofta krävs veterinärvård, flygresan kostar också pengar samt att en hund inte kan flygas över ensam. Foder under vistelsen nere på Irland.
Det är ju inte de svenska organisationerna som betalar för foder, veterinärvård, vaccinering, kastrering mm....det är ju RSPCA!! Kom inte och säg att RSPCA låter de svenska organisationerna betala sådant!! Det är massor med olika välgörenhets evenemang för att djurrättsorganisationerna, speciellt då RSPCA, ska få mer pengar.
Jag tror fortfarande inte att de svenska organisationerna inte går med vinst, det är omöjligt. Normalt kostar en RSPCA-hund ca 100 euro, då är den vaccinerad och kastrerad om det är en vuxen hund.
Frakten till Sverige kostar ca 120 euro beroende på vikten. En veterinär besiktning kostar 50 euro om du går till en dyr veterinär. Nu är vi uppe i 270 euro.
Sedan äter hunden kanske för 10 euro medans den väntar på transporten. Dessutom kanske RSPCA tar ut en transportavgift för att köra upp hundarna till flygplatsen. Buren till hunden kostar kanske 30 euro. Du kanske kommer upp till 3500:- svenska kronor allt som allt!!

Hundarna är närmast skamligt billiga.
De flesta blandrashundar oavsett vart i världen de finns, är inte speciellt mycket värda, så det är inte bara på Irland. De är sällan några renrasiga hundar exporteras genom välgörenhetsorganisationer till Sverige.

Jag tycker att det är bra att det finns organisationer som vill ge hundar ett nytt hem. Jag tycker att det är bra att det finns människor som vill ta hand om en hund som inte haft det så bra i livet. Men det är en stor skillnad på att importera hundar från ett land där det är lätt att importera ur....och att säga att hundarna på Irland i gemen har det dåligt, för så är inte fallet.
Irländarna är också människor med respekt för levande ting, de har husdjur som de älskar precis som vi svenskar har, de vill inte göra djur illa!!
Bara för att en organisation tar in hundar från ett land, innebär det inte att djuren i det landet mår dåligt.
Åk till Irland och se själv!!
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 392
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 838
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 493
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
971
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp