Hembesök av läkare

Coop

Trådstartare
Tänkte fråga er andra om ni haft läkarbesök från BVC i hemmet istället för på BVC? Barnet är 8 månader.

Coop - som funderar litegrann...

Sv: Hembesök av läkare

Har aldrig hört talas om att BVC's läkare gör hembesök. Vet bara att en BM brukar göra det efter en vecka eller så, men inte annars.

Tänkte fråga er andra om ni haft läkarbesök från BVC i hemmet istället för på BVC? Barnet är 8 månader.

Coop - som funderar litegrann...
Nej, har vi inte haft. Men det måste väl ha framgått varför läkaren vill lägga besöket just hemma?

Här kommer däremot barnsköterskan hem vid det allra första besöket när barnet bara är någon vecka gammalt.

här gör endast läkare hembesök vid palliativ vård i hemmet samt dödfall i hemmet, inte för en bvcundersökning, och varför vid 8månader? här de brukar bara ha läkarkontroll vid 3,6och 12månader första året.
vi har inte ens hembesök av bvcsköterska första besöket längre, pga dåliga resurser..

vi har haft besök av bvc sköterskan när barnen varit en v gamla..det är allt....förstår att du funderar lite, hade nog jag också gjort....

Hoppas det finns en rimlig förklaring iaf:)

Har jag aldrig hört talas om såvida inte barnet varit dödssjukt. Vill de kolla upp er på något sätt?

Inte från läkare, men här kommer BVC sköterskan hem vid 8-10 månader och pratar om barnsäkerhet.

Tack för era svar!

Det gäller inte mig själv utan en bekant. Men då vet jag iallafall hur det ligger till.

Coop

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 522
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 147
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 198
Senast: Mabuse
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 192
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar