Tindrande
Trådstartare
Idag hände det som inte får hända. Min ena hund, en speciell dam, var tillsammans med mig och en liten grabb på 9 månader på golvet. Hon var glad mot honom och nosade lite och sen var hon rätt nöjd och lade sig ner bredvid oss. Grabben ålade omkring på golvet och givetvis i närheten av hunden. Han är hundvan och hon är barnvan. Men tydligen tyckte hon att han kommer för nära och "stöter" mot honom, det tar inte med han blir förstås rädd och jag blir först paff och sen förbannad! Hunden åker ut i bilen och vi fortsätter med det vi höll på med. Mamman säger att det är lugnt - det hände ju inget, hon kände väl att han var för nära. Men jag är nu efter hemkomsten orolig, känner att jag kommer ha svårt att lita på hunden nu.
Vår egen bebis kommer vilken dag som helst och mest troligt kommer hunden väl acceptera denna lilla, men vad händer den dag vår bebis är en rörlig en i samma ålder som grabben ovan. Kommer hin stöta/hugga om hon upplever sig trängd, det kanske går mer illa än ovan?? Min syster har en bebis som hunden inte bryr sig om, men han är bara 4 mån. Barn som är omkring 2 år och uppåt älskar hon. Känns som att hon inte gillar barn i ål/krypålder, antagligen vet hon inte riktigt hur de ska "hanteras".
F*n. Vad ska jag göra!!!??? Ha kvar och vakta eller ringa vet och boka tid för avlivning...
Vår egen bebis kommer vilken dag som helst och mest troligt kommer hunden väl acceptera denna lilla, men vad händer den dag vår bebis är en rörlig en i samma ålder som grabben ovan. Kommer hin stöta/hugga om hon upplever sig trängd, det kanske går mer illa än ovan?? Min syster har en bebis som hunden inte bryr sig om, men han är bara 4 mån. Barn som är omkring 2 år och uppåt älskar hon. Känns som att hon inte gillar barn i ål/krypålder, antagligen vet hon inte riktigt hur de ska "hanteras".
F*n. Vad ska jag göra!!!??? Ha kvar och vakta eller ringa vet och boka tid för avlivning...