Helt tokigt dumt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lingonnn

Jag har haft enorm barnlängtan ca 1,5 år nu och det känns väldigt långt bort:( Har ingen pojkvän alls, inget fast jobb bara vik, hästar och hund att ta hand om, är 19 år nu...
har nu gått och blivit gravid med en kille. Vi har pratat en hel del för snart ett par år sen då han träffade en av mina gamla vänner, men sen försvann kontakten helt. Fran till nyss i augusti då han tog kontakt igen. Har pratat en del med honom och nyss i helgen hamnade vi på samma fest, och samma säng.

Han verkar rätt förtjust och har frågat om vi ska hitta på något nån gång. Jag känner att visst känns det lite i magen för den här killen, men han är ju ½ år yngre och inte fullt så mogen jag vill ha en kille. Men som sagt, det pirrar lite;)

Åter till graviditeten. Vi har inte pratat om det men han vet säkert att jag är det, eller om han tror jag äter p piller, ingen aning. Men jag vill ha kvar det:crazy:

Vet inte alls hur det blir mellan han och mig men jag har sån enorm barnlängtan så jag nästan bara hittar på anledningar att inte ta akut p piller eller senare göra abort.. Samtidigt känns det jättedumt mot honom om han inte vill ha det (vilket jag tror han känner sig för ung för, GISSAR jag på) och för barnets skull att den borde få växa upp med föräldrarna tillsammans osv...

Snälla kan någon övertala mig att ta det där akut p pillret? Eller i alla fall att jag inte ska ha barn än?
Eller ska jag ha kvar det?

Blir så förvirrad av mitt liv så lite refexioner från er är jag mycket tacksam för:confused:
 
Sv: Helt tokigt dumt?

Men om du hade oskyddat sex i helgen finns det inte en chans att du kan veta att du är gravid.
 
Sv: Helt tokigt dumt?

Nej okej där har du helt rätt och jag har helt fel, men den chansen är ju rätt stor och om jag nu skulle vara det...
 
Sv: Helt tokigt dumt?

Nej okej där har du helt rätt och jag har helt fel, men den chansen är ju rätt stor och om jag nu skulle vara det...

chansen är inte så stor egentligen,( säger jag som lyckades... bli gravid oplanerat),men ta dagen efter piller om du nu inte vill bli gravid. Du ska göra det så fort som möjligt i så fall. Kan inte säga vad du ska göra då du måste bestämma det själv.
 
Sv: Helt tokigt dumt?

Ta pillret och vänta med att skaffa barn tills du lever i en stabil relation eftersom du verkar vilja ge ett barn en uppväxt med båda föräldrarna.
 
Sv: Helt tokigt dumt?

OM ni skulle ha råkat pricka exakt på din ägglossning så är chansen ändå mindre än 30% att du får en fullgången graviditet.
Så jättestor chans är det inte direkt...

Men misstänker att det är som andra redan sagt, ett litet troll i farten kanske.
 
Sv: Helt tokigt dumt?

Nej okej där har du helt rätt och jag har helt fel, men den chansen är ju rätt stor och om jag nu skulle vara det...

Nej, chansen är snarare ganska, rättare sagt, väldigt, liten att du skulle blivit gravid p ga ett enda oskyddat samlag.

Jag och mitt ex hade oskyddat samlag nästan varje dag i ett år (!). 15 år och dum som jag var trodde jag att jag var infertil, när jag plötsligt en dag ca ett år senare blev gravid. Men då snackar vi ett års regelbundet sex. Inte ett samlag.
 
Sv: Helt tokigt dumt?

Man kan ha otur. Jag vet om en som blev gravid, på första samlaget Kondomen sprack (detta var innan dagen efter piller existerade) Det slutade ioförsig i ett missfall.
Men snacka om otur!
 
Sv: Helt tokigt dumt?

har nu gått och blivit gravid med en kille.

När det här skrevs hade det varit mer riktigt att skriva att du hoppades att du hade låtit en kille göra dig gravid utan hans vetskap. Att du helt enkelt försökte bli gravid utan att berätta om dina baktankar. Det är INTE okej, varken mot dig, barnet eller killen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 986
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 498
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp