Helt otroligt!!

S

sarabacklund

(Hoppas denna ligger rätt nu)
Shettis tog sig lös en kväll och har under några timmar tryckt i sig minst 20-25 liter havre och lekt rövare i stallet.

Vi fick panik och tänkte att nu är det kört, ringde genast vetrinären som tyckte vi skulle avvakta och se hur det gick.
Var även ut och gick med ponnyskrället nån timma.

Men nu två dygn senare har han inte visat minsta syntom på ohälsa.
Han är ovanligt pigg bara! :angel:

Är detta möjligt eller kan han bli dålig nu efter så lång tid?

Vet sa att det värsta är över, men jag tycker ändå det inte känns helt rätt att han kan trycka i sig så mkt mat utan ens bli dålig?!

Vad har ni för erfarenheter av utbrytarkungar? :D

Sv: Helt otroligt!!

Har inget hänt nu så skulle jag inte vara orolig.. Min gick ur hagen förra helgen och hittade diket där det slängs gammalt foder. MUMS!!! sa gnägg och åt X antal kg kraftfoder. Jag hade slängt ut en 30 säck musli tidigare i veckan.

Väntade också på fång eller kolik, men icke. Lite hispig och såg hjäsnspöken i två dar men det var allt och ingen är gladare än jag då jag tar det som ett tecken att hans mage äntligen mår bra och är hel. (Haft magkatarr/magsår sen föl).

Min häst kom lös i stallet under natten, när vi var på tävling. Åt upp kraftfoder för ca 15 tävlingshästar= rätt mycket. Var jätteorolig att hon skulle bli dålig, men icket. Hon pruttade ovanligt mycket den em men annars som vanligt.

Min gamla varmblodstravare, bröt sej ut för några år sen och åt också massor av havre, det som hände var att han hamnade i "palt koma", vi norrlänningar säger så när vi blir proppmätta.
Han som annars var mkt pigg, vart seg....i flera dagar.....
Men när magen rättat till sej var han pigg som vanligt.
Han vart inte sjuk på någe vis.
Har nu mera även en skäck, som flera gånger ätit isej på tok för mkt, lika dant där, palt koma. Inte heller sjuk på någe vis.....
Har nog haft tur...i oturen...

Mallan

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 544
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar