Det beror ju på individen till häst, om du tränar den själv eller har den i proffsträning o.s.v.
Stället där jag jobbar tar 4.800 + moms exkl.skoning veterinär och resekostnader / månad.
Jag själv kommer undan ganska billigt med mina hästar, stallplats givetvis, skor gör jag själv för jag byter skor så ofta, hovslagaren verkar dem när det behövs för en 100-lapp och sätter dit skor när hästarna ska ha ett längre tävlingsuppehåll.
Den ena hästen kan jag starta med en gång i veckan, har så gjort hela våren, utan att han visat något som helst vid böjprov. Den andra kan jag starta fyra-fem lopp sedan måste han behandlas, så egentligen har jag hållbara hästar som inte tar för mycket veterinäravgifter heller. Finns dock en häst i stallet som startar ett lopp - blir behandlad - startar ett lopp - blir behandlad. Tycker ägaren borde ge upp då hästen har dålig ledvätska. Fast som sagt, jag är bortskämd åt andra hållet!
Däremot lägger jag ner ganska mycket pengar på vår massör, som kommer och masserar dem en gång i månaden. Det tycker jag är viktigt...