Helt ärligt-hur många av er använder transportskydd?

Sv: Helt ärligt-hur många av er använder transportskydd?

asså...äre nån mer än min ponny som vägrar gå/måste övertalas att gå, om man har transportskydd bak?fram går då alldeles utmärkt:crazy:
han bara står där som ett litet fån och stirrar på mej som om jag va dum i huvvet:D

Jag har alltid transportskydd.

jag använder transport skydd till min islandshäst, vet inte men har fått för mig att det är ännu mer ovanligt att folk använder transport skydd till islänningar.
på vintern har de ju mkt hår på benen som skyddar men på sommaren är ju håret lika tunt som vilken häst som helst.

jag hade inte transport skydd det första året jag ägde honom men sen har jag börjat med det och har det alltid men visst glömmer man det så är det ingen fara men han brukar vilja gå brevid lämmen och lixom skrapa sig med benen emot så det känns som det är till stor nytta.
sen ser det lite gulligt ut med...

hade några illapassande korta skydd först men har köpt långa nu bucas och de sitter helt perfekt på honom och passar jättebra de gamla var för stora.

Hade det på hästarna jag hade förut.
Dock inte på Moses, fanns inga som var stora nog

Jag använder alltid transportskydd på mina hästar vid transportresa.

Använder benlindor, han är bara skodd fram. Och det funkar faktiskt super. Har testat att sätta på transportskydd bak, men där får det inte vara :grin:

Jag brukar ha transportskydd fram och vanliga benskydd bak, detta för att mina tycker det är obehagligt med höga skydd bak och enligt mig är det större risk att de skadar frambenen vid kast och sidkliv. Ibland åker de enbart med skydd fram.

Jag använder inte transportskydd. Hästen är ej skodd och står lugnt och fint. Om hästen vore skodd skulle jag använda boots eller transportskydd.

Jag använder ofta tranportare, men till kortare träningar kan hon stå utan. Nu som då är sadeln och träns på också (om jag ska till träning, EJ tävling och EJ om det är längre än 5km).

Använder transportskydd till min vuxna häst. Hon har skor runt om och har visat att hon kan få cellskräck i släpet och trampat av sig skor.
Tror jag löst den biten med cellskräck nu, men man vet aldrig om dom trampar fel.

När min ettåring fick åka släp akut struntade jag i skydd. Dels för att jag inte hade tid att träna henne att ha nåt på benen.
Tänkte att om hon kanske plötsligt kom på att hon hade nåt om benen i släpet så kanske hon fått panik.
Hon står lugnt och fint i släpet.
Nu är hon van vid att ha lindor om benen så jag kommer att ha dom alla fall så när jag åker med henne. Hon har även skor på fötterna.

Jag använder det inte :)

Aldrig att jag skulle våga köra utan transportskydd!
Mitt sto tycker inte om att åka transport utan sparkar som en galning!

Shettisen har jag kört både med och utan, men har köpt en till shettis nu, så skulle jag köra dem tillsammans så skulle jag nog sätta skydd på dem! Fast beroende på vad jag har för tranport med!

Jag har alltid rejäla transportskydd och boots under för att han inte ska skadas när vi åker. Skulle inte kunna tänka mig att åka utan på min gosse iaf. En oskodd häst skulle jag kunna göra det med men tycker det är onödigt. Att inte ta på skydd för att man inte orkar tycker jag är en dålig anledning.

KL

ALLTID transportskydd, inga undantag. Har aldrig lastat en häst utan. Har däremot sett en häst lastats utan (svinsnäll, skulle lära tjejerna lasta, gick av och på 10-11 ggr :D) så snubblade den sista gången och fick ett hack på benet. Blev varm och svullen några dagar, HELT i onödan. Fattar inte ens hur man kan tänka sig att åka utan några skydd. Lindor med paddar + boots känns däremot OK.

Jag gör som muppia.

När jag skickat min häst med transportör har de inte velat ha skydd på men om jag propsat har de föredragit att det är tjocka paddar, lindor och boots.

Jag har höga skydd bak för jaghar haft häst som tagit för vana att trycka upp sig mot lastluckan och skavt stora blodiga sår på haserna. Efter den kör jag alltid i trailer med höga skydd bak.

Är på jakt efter paddar formsydda för bakben. Har sett sådana men hittar inte längre.

Hade det på hästarna jag hade förut.
Dock inte på Moses, fanns inga som var stora nog

Jag lovar dig att Mark Todd skydd passar. Jag köpte fullsize till min, tittade på dom hemma ett bra tag och åkte tillbaka till butiken med dom när jag insåg att de var ALLDELES för långa och stora för min 1.63 halvblod. Det blev ett par cobsize mark todd kopior istället och de satt finfint tills pållen växte. Nu har han full size lamicell. Men även dessa börjar kännas små. Kanske slutar med MT fullsize i alla fall.

Det beror på vem jag kör..
Jag har en häst som alltid skadar sig med dem på. Unghästarna åker utan de första åren.
Jag lindar hellre eller använder damasker/benskydd som sitter "fast" lite bättre. Boots är också ngt jag alltid har

De få gånger jag transporterat hubbe har jag använt vanliga mjuka riddamasker fram och stryckkappor bak, hade jag haft transportskydd skulle jag använt dem, är ofta sjåpig. Rider med benskydd med, de skaver inte och han trivs med dem så de är brea att ha ifall något händer.

*kl*

Jag använder transportskydd på längre resor, annars kör jag utan.

Jag använder inte transportskydd. Hästen är ej skodd och står lugnt och fint. Om hästen vore skodd skulle jag använda boots eller transportskydd.

varför är hästen inte skodd? rider du alltid utan skor?

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
435
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 309
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve