Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men de oskyddade hästarna åkte väl lastbil
VA?Så...du har fött upp alla hästar du någonsin hanterar själv? Det verkar ju superbra men verkligheten ser inte riktigt ut så,eller?
Om du måste fråga så har du mer att lära!Sen undrar jag vad ni menar med tränat?
Det är möjligt att "programera om" hästar.OM det skulle hända något så har alla instinkter bortprogramerats?
Det har jag sagt flera gånger om andra vill har skydd på så skulle jag aldrig säger att det var dumt att har de på. Om de vill, har de på. MEN Du se skadarisk i allt. Jag gör inte det. Visst saker kan hända men med det mängde av hästar som åker utan skydd världen runt och det antal med olykor som hända, så är risken låg. Men om folk inte förbredda sina hästar i transporten (med trräning) så ja kan risken blir större. Då kanske det är bäst att använda skydd. För då kan man alltid säger "tur att jag hade skydd p... för jag var för latt att träna hästen innan jag åkt". Kanske du är rätt Axel mer folk ska har skydd på för ingen vill ta last träning på alvar.Du är säkerligen en figur som folk ser upp till o då gör som du.
varför chansa att ha brodd under transport då ?
varför chansa att ha brodd under transport då ?
Jag vet flera som inte använder transportskydd till sina hästar.
Är detta vanligt?
Är det jag som är hysterisk över att alltid använda det?
Hur många av er har det?
Jag har Bucas hellånga. Använda i 5 år nu, i ur och skur, på häst efter häst, snurrat åtskilliga varv i tvättmaskinen. Kasar aldrig, snurrar aldrig, inte ens stökiga hästar eller de som 'skuttar runt' har rubbat skydden.
Inte en skråma i dem trots att jag kör broddat vintertid. Kommer sopm nya varje gång ur tvättmaskinen.
Så inte tycker jag alla transportskydd som finns är 'värdelösa'. Dock finns det många som inte är bra, och är vad jag kallar för 'disktrasor'
Jag VET att transportskydd kan rädda liv om olyckan är framme. Hade inte min kille haft skydd på sig den där februarikvällen för 10 år sedan så hade han inte överlevt... Innan det kunde jag slarva med skydden ibland, efter det kör jag ALDRIG utan skydd oavsett hur lugn hästen är under transport. Tackar min hästs skyddsängel för att den såg till att hästen hade skydd den dagen.
Edit: Innan någon undrar: min häst stod alltid som ett ljus i transporten (älskade sin transport) men drabbades av oförklarlig anledning av panik, och olyckan var ett faktum.