bettysmatte
Trådstartare
Idag körde vi ner vårt islandssto till Hbg eftersom hennes fång inte blivit bättre med medicin hemma. Det gick så underbart smidigt och fint till. Vi kom dit ca 13.20 och var på väg hem igen (utan häst, tyvärr) en timme senare. Först drog hovslagaren av skorna fram. Hon röntgades sedan. Måttlig hovbensrotation på hö fram och måttlig till kraftig på vä fram. Inga sänkningar, dock. När vi lämnade hästen väntade hon på att skos med kil (heter det så) och sedan på att få komma i en box för medicinering. Jobbigt med hovbensrotation, men veterinären verkade ändå hoppful när han tittade på röntgenplåtarna. Visst, det kommer att ta tid att få henne bra, men han trodde absolut att prognosen var god för henne. Nu är jag realistisk, och slår inte precis klackarna i taket ännu, men det känns ändå bra att det finns hopp för min lilla häst!!
Det känns så skönt att hon står i Hbg, för jag vet ju att hon får bästa vård och omvårdnad där. Mycket bättre än något jag kan göra för henne hemma. Vet trodde att hon skulle behöva stanna 4-6 dagar, ungefär.
Ja, ville bara uppdatera alla er som varit snälla nog att komma med råd och stöd här på Buke !
Det känns så skönt att hon står i Hbg, för jag vet ju att hon får bästa vård och omvårdnad där. Mycket bättre än något jag kan göra för henne hemma. Vet trodde att hon skulle behöva stanna 4-6 dagar, ungefär.
Ja, ville bara uppdatera alla er som varit snälla nog att komma med råd och stöd här på Buke !