Hellrik 1065

surprice1985

Trådstartare
Har sökt lite på denna hingsten men hittar bara gammla trådar..
Så alla åsiker är välkommna! Även ni med avkommor, även om han inte verkar ha fått så många ston så kanske det finns någon som har avkommor här, får gärna lägga in bilder på era :bow:
Hur verkar han nedärva temperament m,m??

Sv: Hellrik 1065

Det finns endast tio reggade avkommor till Hellrik. Det är en hingst som i mina ögon verkar vara en trevlig ridbar individ men är ingen hingst som man använder med svårklassambitioner för avkomman. Han har dock en väldigt fin stam, och vem vet? Får han bara bra ston så.

Har mailat lite med caroline och det va 11 dräcktiga ston med honom i år så hon hoppades på fina avkommor nästa år :)
Enligt henne nedärver han sitt fina lynne och plusar lite på storleken på mindre ston.
Och han verkar ha bra kvalitet på sperman.

Tycker han ser jättefin ut :) Han har Jasper the little one i släkten och det har även det stoet jag lånat in för avel. De har ganska lika modell o liknade bläs. Personligen gillar jag hästar som har lite tecken, det förhöjer deras utstrålning tycker jag..

Ett föl här i mälardalen e. Hellrik vann fölvisningen och gick till riksföl!!! Borde kunna hittas på asvh´s fölstatistik 2009 tycker jag nog.

en hellrik avkomma, född nu iår. Hellrik har mycket bra sperma kvalite på sina skick. Mitt sto är en krångel märr, och hon blev dräktig på andra skicket. Hingstungen är väldigt social och trevlig i sättet.

*kl*

Fotade Hellrik för ett par månader sedan:

29189507.jpg

29189508.jpg

29189509.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 511
Senast: ildiko
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 286
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 528
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka