Hej kan du ringa mig?

Malibu_Stacy

Trådstartare
En person (bekant, ej vän eller närstående) du inte träffat på minst 3-4 år, och inte heller pratat med under den tiden, skickar sms:et: Hej kan du ringa mig?

Hade du ringt?
 
En person (bekant, ej vän eller närstående) du inte träffat på minst 3-4 år, och inte heller pratat med under den tiden, skickar sms:et: Hej kan du ringa mig?

Hade du ringt?

Beror på hur relationen sett ut. Är det någon jag inte har något otalt med hade jag mycket väl kunnat ringa upp. Är det en person som jag är mer tveksam till hade jag sms:at och frågat vad det gäller (på ett vänligt sätt naturligtvis).
 
Beror på hur relationen sett ut. Är det någon jag inte har något otalt med hade jag mycket väl kunnat ringa upp. Är det en person som jag är mer tveksam till hade jag sms:at och frågat vad det gäller (på ett vänligt sätt naturligtvis).
Ja, ungefär så hade jag nog också gjort. Jag hade nog svarat på sms'et också. Ungefär: "Jag ringer gärna. Gäller det något speciellt?"
 
Hände mig för ett par månader sedan. Baserat på viken person det var så ringde jag även om det var sent på kvällen jag såg meddelandet. Visste att det skulle finnas ett bra skäl. (skulle dessutom undrat väldigt hela natten om jag inte gjort det)

I detta fall tolkade jag sms som ett sätt att låta mig välja om jag vill ringa, inte överrumpla mig med en plötslig kontakt jag skulle haft svårare att styra över. (beroende på vilka båda personerna är och den tidigare relationens art)
 
Hände mig för ett par månader sedan. Baserat på viken person det var så ringde jag även om det var sent på kvällen jag såg meddelandet. Visste att det skulle finnas ett bra skäl. (skulle dessutom undrat väldigt hela natten om jag inte gjort det)
I detta fall tolkade jag sms som ett sätt att låta mig välja om jag vill ringa, inte överrumpla mig med en plötslig kontakt jag skulle haft svårare att styra över. ( beroende på vilka båda personerna är och den tidigare relationens art)
Jag skulle också se det som en artighet, att personen vill kolla av att det är ok att höras, och låter en välja tid för det.
 
Hände mig för ett par månader sedan. Baserat på viken person det var så ringde jag även om det var sent på kvällen jag såg meddelandet. Visste att det skulle finnas ett bra skäl. (skulle dessutom undrat väldigt hela natten om jag inte gjort det)
I detta fall tolkade jag sms som ett sätt att låta mig välja om jag vill ringa, inte överrumpla mig med en plötslig kontakt jag skulle haft svårare att styra över. ( beroende på vilka båda personerna är och den tidigare relationens art)

Jag har några sådana människor också (en som även ringer ibland, mitt i natten). Med just de personerna är det ok, jag är lite av en livlina och de gör det inte så ofta att det blir en belastning.
 
Jag hade nog mest undrat varför personen inte ringde själv 🙈
Uppenbarligen har den mitt nummer..

Troligen hade jag skickat ett vändande sms först, undrar om något hänt eller så.

Men ja jag hade nog ringt upp sen. Beroende på vem det är då såklart.
 
Jag har några sådana människor också (en som även ringer ibland, mitt i natten). Med just de personerna är det ok, jag är lite av en livlina och de gör det inte så ofta att det blir en belastning.
Det här var snarare tvärt om. Hon har många andra och inte den typen av behov. Men därför visste jag det var något särskilt ärende som gjorde att det var MIG hon kontaktade.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 207
Senast: gullviva
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 740
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 484
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp