Hej är det någon som ska gå på hopp galoppkursen på strömsholm ? :)

Sv: Hej är det någon som ska gå på hopp galoppkursen på strömsholm ? :)

Fast att galoppen försvinner från Strömsholm är för att det finns inga gymnasie-elever kvar på galoppen efter denna termin.. så det handlar ju inte om tränarna..

Tränarna har inte direkt stöttat galoppen på Strömsholm. Och en del har mer eller mindre motarbetat verksamheten. Det är någonting som inte klaffat mellan Strömsholm, förbundet och tränarna...

Sedan blev det väl lite splittrat då vartenda ridgymnasium även skulle erbjuda galopp på schemat. För få elever på för många skolor med andra ord. Men utan tränarstöd så faller det ändå. Eleverna måste ju känna att de har någon att fortsätta hos när de är klara med utbildningen.

Många hänvisar till BRS men det är inte samma sak som att gå ut en gymnasial utbildning med de kunskaper och den trygghet det ger. Och om hälften av eleverna som går BRS slutar eller fortsätter att jobba i England i stället vad ger det då galoppen i SVerige?

I Sverige lyckas man bra med idrottsgymnasium när det handlar om andra discipliner och sporter. Det handlar om hopp eller dressyr inom hästsporten. Skidor, orientering, fotboll eller segling för att nämna andra sporter. Men inom galoppen verkar det inte finnas någon utveckling. Man är bra på hästar men sämre på människor. Men utan människor finns det oftast ingen framtid. Något som travet däremot insett och jobbar för.

Någon sa att galoppen har överlevt världskrig, myndigheter, fack och en massa andra saker. Men frågan är om den utvecklats. För alla andra sporter har överlevt samma saker och utvecklats...

jaaaa 13 dagar kvar tills kursen :D

Hur var hoppkursen? Är ju nyfiken ju... *ler*

Jag åkte aldrig, eftersom Bell inte kunde hoppa längre så försvann en plats på skolhästarna.. Och nu är ju Bell sorgligt nog på dom gröna ängarna efter ett tragiskt slut :( R.I.P

Men jag har hört att den var lika bra som man kunde förvänta sig! :)

Vad hände med Bell? Rädd att jag helt missat det... :cry:

Kommer du ner till premiären i göteborg på söndag? Nathalie skall rida några löp och Henke skall hoppa hinder med sitt knä. Hoppas det håller!

Jag skickar ett pm till dig!

Planen är att åka till Gbg på söndag ja :D Anna å dom har 2 eller 3 hästar till start :) Har Henke skadat sig? :(

Henke gjorde illa ena knäet i vintras men nu rider han igen. Tufft material i honom... *ler*

Jaha, jag trodde det var någon ny skada! Alla jockeysar har tufft material :p

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
402
Senast: Pegasus63
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 779
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 095
Senast: malumbub
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 179
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar