Hej är det någon som ska gå på hopp galoppkursen på strömsholm ? :)

talisman

Trådstartare
Hej jag ska vara med på en hopp galopp kurs tänkte höra ifall nån mer ska vara med ? det är den 17-19 Maj :D

Sv: Hej är det någon som ska gå på hopp galoppkursen på strömsholm ? :)

Jag är anmäld! Och piffpuffen :D Hur rutinerad är du? :p

kul att höra :) jag har gåt på en prova på kurs på strömsholm sen jobbar jag varanan helig hos en tränare på täby så jag har cantrat sen har jag min egen häst hemme också som jag rider galopp på som jag rider snabb jobb på och har två gånger stält upp små hinder och hoppat över i frisk canter men har aldrig provat hoppat häckar på någon galopp häst förut så det är nytt för mig :) själv då hur rutinerad är du ? :):bump:

2010 jobbade jag i ett galoppstall som ryttare och red då jobb ett par ggr om dagen 4-5 dagar i veckan och en del snabbjobb. Men sen förra våren så har jag inte alls ridit speciellt mycket jobb, var hos en tränare i höstas och red 18 turer på två dagar bara när jag inte suttit i galoppsadel på ett halvår.. Och nu är det inte så mycket, piffpuffen har två hästar som ska starta i vår och dom är i stort sett enda jag rider nu :)

och hinder har jag aldrig testat, sååå ja.. jag är nybörjare! :p

Hepp, det hade blivit något fel i min anmälan! Så kursen 17-19 Maj blir inte av för mig :( snyft!

Det blir kurs trots allt :D :D Piffpuffen tar med sig sin galna häst på andra kursen också så då tog jag hennes plats :)

Jaa Colin tyckte det skulle bli intressant att ta med en oinhoppad häst :p :D

Haha ohja, det ska bli väldigt spännande! :D Det kommer bli några oförglömliga dagar :p

Jag med :D :D Men först laddar vi för kursen som är nästa vecka!! Jisses, ska bli så skoj, bara hoppas att mitt antagligen trasiga revben vill läka lite till innan ;)

47 dagar kvar tills kursen i Maj! woohoo! :D

jaha :) trasigt revben?
ja inte så många dagar kvar lite mer en en månad :D:rofl:

Ja jag blev nermejad av en av våra unghästar förra veckan och jag misstänker att han pajade nedersta revbenet.. meeen det är inget ovanligt, jag är rätt bra på att skada mig tyvärr :p

Woohooo snart så :D :D

ok men hoppas du blir bra tills kursen :)

Hoppas allt går bra på hoppkursen! Förra året krachade någon ut sig på varannan kurs. Själv dök jag på startboxkursen så att jag knappt kunde rida på någon månad. Knäet fick sig en smäll som jag inte märkte förrän jag kom hem då jag hade rätt ont i andra delar av kroppen. Skulle vara roligt om alla kurser klarar sig utan sånt i år.
Mvh. Bowman

Kursen som var den här veckan kunde inte gått bättre.. inga avramlingar eller skador! :)

Å jag fick rida ett snabbjobb med Collin...wow vilken känsla!!!!

men sorgligt nog är hinderkursen sista kursen som kommer att vara på strömsholm.. ingen mer galopp där :(

Roligt att du fick möjlighet att rida en kurs för Colin medan chansen fanns där. Hade intresset varit större hade det nog blivit en fortsättning. Men stödet och intresset hos galopptränarna verkade vara noll och inget för verksamheten...

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
402
Senast: Pegasus63
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 779
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 095
Senast: malumbub
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 179
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar