Hblhingsten Jirlow?

Asa_S

Trådstartare
Ngn som känner till hingsten Jirlow? Härstamning, omdömen, poäng, avkommor, styrkor, svagheter, och/eller har en bild? Vore tacksam för minsta lilla! / Å

Här finns stam på honom. Kan lägga in en bild samt bruksprovspoäng när jag kommit hem om ingen annan hunnit före :)

Han exporterades som dressyrhäst till något sydamerikanskt land, minns tyvärr inte vilket :o

Det var Malaysia han exporterades till och inget annat! Geografi har aldrig varit min starka sida...

Jirlow 768 fick i bruksprovet: 4,0 år (4,5 år) gång 7877 (7888) hopp 99/98 (99/99)
Exteriört utlåtande: Ädel av mycket god brukstyp med bra framparti och väl sluten bål Fransysk fra, långa kotor, något små hovar med understuckna trakter. Energisk skritt, utmärkt trav, elastisk med stor bogfrihet. 887810 (4,5 år).

Jirlow betäckte:
1989/13, 1990/31, 1991/14, 1992/16
Siffran för 1993 saknar jag. Han exporterades 1994.

Kommer att lägga in en bild av honom på sidan jag hänvisade till i förra svaret.

Här finns nu en bild av honom.

I stamboken står att han exporterades till Mexico (då minde sjag rät i alla fall :)) , men i hingstkatalogen att han såldes till Malaysia. Min gissning är att han såldes vidare dit från Mexico.

För några år sedan var det ett reportage i någon hästtidning (ev. Ridsport Special) från Malaysia. Där fanns Jirlow med på bild. :)

I mitt förra stall fanns en avkomma efter Jirlow, en valack förr 90 och ue Wartung. Han var en snäll och beskedlig häst, om än något menlös. Inga speciella gångarter och ingen direkt utstrålning. (Tycker jag, men en annan tjej i stallet bara älskar den hästen. det handlar väl om kemi, antar jag :D)

Immer

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 929
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 526
Senast: Gunnar
·
Utrustning Vår gasdrivna subaru har förmodligen tackat för sig och det är antagligen dags att titta på ny dragbil. Om man vill ha något som är i...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Gnapp
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 856
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka