Häva köp?

Sv: Häva köp?

Jag kan inte hålla med dig, det enda som möjligen kan visas genom detta är att hästen varit ohalt just de dagar den undersökts och det säger inget som helst om när spatten började utvecklas eller om den någon gång tidigare visat hälta. Det fungerar inte med att använda någon slags uteslutningsmetod för att gissa när hästen fick spatt om det inte ens är säkert att den överhuvudtaget visat symptom eller någonsin kommer att göra det.

Jag förstår hur du tänker, dock fungerar det inte så, tyvärr.. Funderar dock på att ringa och be att få ut vet. journalen som sagt, men jag tror att jag redan bestämt mig för att inte häva utan sälja ändå...

Ullis

Du kan inte be att få ut journaler för undersökningar gjorda innan hästen kom i din ägo, det måste i så fall fd ägaren göra.

Jo men det är dom jag ska be. Och, som ancan skrev, om de vägrar så undrar man ju om det är något skumt eftersom det står i kontraktet att de intygar att hästen är fullt frisk.

Ullis

Precis... en ärlig människa utan något att dölja skulle ju gladeligen betälla hem hästens journaler...

Och annars så kan man ju börja undra om hästen haft dessa problem innan salutillfället...

Stå på dig... Ska du sälja pga spatten, eller för att du o hästen inte funkar ihop???

Det bästa är väl först och främst att försöka lösa hela historien med den ridskola som sålde hästen till dig. Funkar inte det så får du vända dig till en kunnig hästjurist för att höra vad du har för rättigheter...

Pga att vi inte funkar ihop. Det har varit bestämt en tid nu, jag hade hittat köpare men dagen innan besiktningen fastnar hästen i ett staket och får ett stort, fult sår på höger bak :crazy: När vi röntgar detta sår så hittar vi av en tillfällighet spatten.

Tur i oturen att jag hittade den nu och inte hann sälja honom för då hade det kanske varit jag som åkte på att få köpa tillbaka hästen igen, när nästa ägare hittar spatten.

Ullis

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 429
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat