B
briana
Har köpt en dressyrhäst från holland..Han röntgades i jan/feb 2007 UA säger han som äger hästen i holland. Han besiktigas i april innan han ska åka hem UA..Häst köpet går via ett företag här i sverige som jag skriver papper med. I detta papper står det att röntgen i feb 2007 är UA..Köper hästen och får med mig plåtarna. Nu skulle hästen säljas till fodervärden som har han pga att jag skadat mig...Skickar upp plåtarna och hon besiktigar han..En mkt duktig vet säger sig se nåt på hans framkotor när hon tittar på hans gamla röntgenplåtar...Dom måste röntga ur andra vinklar för att se vad det är. Han har då kraftiga pålagringar i båda framkotorna...Han kan hålla 6 månader, 1 år eller längre man vet inte..Han har motstånd i sitt böjprov...Har haft han i 7 månader..Har kontaktat säljaren och hon lovar att höra av sig men jag hör inget..
Ringer advokat som säger att detta är ett klart fall att kunna häva köpet....Nu har han skickat iväg brev och sitter och håller på med stämningsansökan om hon inte ger med sig..Han har hävt några köp innan med henne...
Nån som har haft det som jag !!Jag är privaperson och hon har företag....
Fy vad jobbigt detta är
Ringer advokat som säger att detta är ett klart fall att kunna häva köpet....Nu har han skickat iväg brev och sitter och håller på med stämningsansökan om hon inte ger med sig..Han har hävt några köp innan med henne...
Nån som har haft det som jag !!Jag är privaperson och hon har företag....
Fy vad jobbigt detta är