Hatt + show

sasucatu

Trådstartare
Vad har ni för hatt när ni tävlar? Är extremt less på min numera fula hatt o ska köpa en ny inför nästa säsong, men vet inte hurdan jag vill ha.

Ska även införskaffa nån typ av blus/slinky, tips på nåt snyggt mottages ;)

Ska tävla reining, riding o trail. Vad anser ni "är rätt" i respektive gren?

Sv: Hatt + show

Här är en bild på min hatt som jag har köpt i USA, men finns liknande i Sverige också att köpa. Det är ingen dyr exklusiv hatt, men jag tycker att den är snygg och den sitter bra.
11853841.jpg

Snygga showkläder finns t.ex. på:
www.specialselection.se
www.showclothes.se
På dessa sidor finns massor av snyggt!

ingen som har fler tips???
någon som vet någon sida där man kan kolla å beställa tyger?? så man kanske kan sy sig sina egna kläder???

Jag har en Bailey-hatt (modellen heter Stampede tror jag), köpte för 600-700 kr på en lokal ridsportbutik.
Klart man kan sy sina egna kläder! Den här har jag sytt, köpte tyg och strass på en sybutik i stan, totalt kostade det ca 250 kr, så man tjänar ju en del på att sy själv! ;)

Det är bara att prova sig fram, är man lite händig så går det ;)
Jag hade aldrig sytt något liknande innan, och kan inte mer om sömnad än vad jag lärde mig på syslöjden i skolan, så den är egentligen ganska amatörmässigt gjord... Men det syns ju inte på håll :p

Det är bara att prova sig fram, är man lite händig så går det ;)
Jag hade aldrig sytt något liknande innan, och kan inte mer om sömnad än vad jag lärde mig på syslöjden i skolan, så den är egentligen ganska amatörmässigt gjord... Men det syns ju inte på håll :p

jag tycker att den är såååå snygg... började sy en väst en gång. men fick ett jätte konstigt mönster till så det blev jätte fel...*ler* men i strech tyg borde det bli lite lättare.. så jag skall göra ett försök tänkte jag till sommarens tävlingar...

men orkar inte springa om kring i olika tyg affärer... så web butiker hade varit bättre....åt minstone så man kan se vad dom har...

nån som har tips???

men orkar inte springa om kring i olika tyg affärer... så web butiker hade varit bättre....åt minstone så man kan se vad dom har...

Då är det väl nästan bättre att gå till en tygaffär?:crazy:
Då kan man både titta och känna på tygerna, och rådfråga personalen. :idea:
När jag köpte mitt tyg så visste jag inte riktigt vad jag ville ha, men sedan såg jag det där tyget och tyckte att det skulle passa jättebra. Sedan frågade jag personalen om tyg till krage/manschetter och strasstenar.

du är super på att sy! :banana:

kanpp*

jag vill oxå ha en hatt, är nybörjare.
tips på bra prisvärda hattar?:confused:

Jag är sämst på att sy, lagar mina kläder med tejp, på den nivån är det :o Så det funkar inte tyvärr.

Fler ideér?

Blus eller slinky?

Just nu har jag en grå hatt som jag tävlar i, en rätt billig men den var rätt modell och färg plus att den fanns i nog liten storlek.... :D

Med lila blus.
IMG_2245.jpg

Med cerise blus.
IMG_3465.jpg

Sen så har jag en svart Rockmount, en vit fuskstrå och en vit filthatt.... :D

Jag måste bara tipsa Er som inte vill sy själva om specialselection.se, jag köpte en blus av henne som hon sydde upp speciellt till mig, den blev kanon och det blev inte spec dyrt. Hon gör efter ens budget osv... Ring eller maila henne hon är trevlig och gör som man vill ha det.

När det gäller hattarna har jag två baileyhattar, en svart och en creme de är båda kanon och har hållt formen jättebra! Inte så dyra heller!

Hoppas Ni finner vad Ni söker...:)

Hej!!!! Jag syr om lite gamla saker, vågar mig inte på att sy helt nytt!! Mönster till den du har på bilden??? Hittade du på det eller hade du mönster??? Skulle gärna vilja sy nåt liknande i modellen.... Tacksam för svar...

Heeej har du mänster till den eller har du hittat på det alldeles utantill??? Skulle gärna vilja försöka sy nåt liknande iaf modell... om du inte misstycker.... tacksam för svar...

Hej!!!! Jag syr om lite gamla saker, vågar mig inte på att sy helt nytt!! Mönster till den du har på bilden??? Hittade du på det eller hade du mönster??? Skulle gärna vilja sy nåt liknande i modellen.... Tacksam för svar...

Jag har inget mönster, har bara tittat på bilder på en massa liknande blusar t.ex. från Hobby Horse. Sen har jag tittat lite på tröjor hur de är sydda, tagit mått från dem osv så att det skulle passa mig. Kan tillägga att jag aldrig har sytt någon tröja eller liknande förut, men resultatet blev ju helt ok ändå! :)

Hej!
Någon som förstår sig på amerikanska storlekssystemet på hattar?
Vad motsvarar t ex 7 1/8?

/Stina

Liknande trådar

Western Kommer från den "andra" ridsportvärlden ;) och blir synnerligen förvirrad över alla olika föreningar som finns inom westernridningen...
Svar
2
· Visningar
1 736
Senast: Texaz
·
Western Som relativt ny inom wetsern och inte varit ute och tävlat så mycket så undrar jag hur man vet vilka kläder som är lämpliga i vilka...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 556
Senast: LaQuent
·
H
Western Har kollat runt lite, och hittar lite trådar på sisådär fem inlägg på vart man hittar klubbar m.m. Men jag saknar den ultimata...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 639
Senast: BlueTulip
·
Western Hej skulle behöva några tips inför min tävlings debut som sker om tre veckor!!! ;) En D-tävling men nog så viktigt att allt är perfekt...
Svar
3
· Visningar
1 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar