Klädkoder inom western

Sv: Klädkoder inom western

Jamen det är väl ändå inte ryttarens UTSEENDE och makeup som ska bedömas????

Har vi så usla domare att de inte kan urskilja den som gör bästa jobbet utan måste ha smink för att skilja ekipagen åt? Låter för mig enormt underligt....

Nej det är inte utseendet som bedöms, men det gäller att allt ska se trevligt ut och att helheten ska se bra ut. Jag menar de flesta är jättenoga med att bada hästen och borsta svansen innan en Wp eller Wh, är det då så mycket jobbigare att dra på sig lite mascara och läppglans?

Vi snackar inte över-makad, utan ett normalt vardagsmake-up som bara lyfter fram ansiktet ur skuggorna lite. ;)

Det är ganska fånigt med allt bling bling i wp eftersom 80 % av bedömningen ligger på hästen .:rofl:
Man kanske vill leda domarens uppmärksamhet FRÅN hästen!

Jag har alltid undrat hur man kan vinna pleasure trots 4-taktsgalopp, för låg huvudhållning och med bakben som släpar i underlaget!
Tror jag fattar vad pleasure går ut på nu!!:idea:

Vi köpte en blå/svart tävlingväst för något år sedan på en tävling men detär förns nu jag har fått börjat använda den , och jag har en svart polo under och ett par svarta tävlaingsbyxor med brodyr på baksidan och jag har fått beröm för min tävlingsdress så man behöver inte göra det dyrt för att det ska vara snyggt ;)

Liknande trådar

Western Har tänkt lite och bestämt mig för att börja rida western, då jag tyckt det varit lockande länge :laugh: Men då stötte jag på några...
Svar
2
· Visningar
1 157
G
Western Det finns ju inom western en viss klädkod på tävlingbanorna, slinkers (heter det så?) inom pleasure, skjorta i cutting osv, men ni som...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: lillbeka
·
M
Western Hej o hjälp! Har lite funderingar om tävlande inom western. Har ett fullblod som jag har tränat på i två år. Han är inte färdigutbildad...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: Miss_Trouble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama