hatar sadlar just nu!!

Charlotta737

Trådstartare
jag har försökt att få sålt min egna sadel som jag köpte förra året. då jag redan har växt ur den och så passar den mig inte riktigt så var det vara bara att lägga ut den på annons! Det är en henri de rivel jättefin.

Men den har nu legat ute i evigheter, började annonsera långt innan jul, börjar nu tröttna, funderar på att lämna in den hos en hästaffär så slipper jag tänka på det lika mycket, ::confused:
Vad ska jag göra? :crazy och den nya sadel är på, och jag behöver även pengarna från min nuvarande sadel inte till den nu nya men för att komma tillbaka i ekomomin lite!

ska jag lämna in den? eller ska jag fortsätta på egen hand?

Sv: hatar sadlar just nu!!

Lägg ut den på alla tänkbara sidor, lägg ut den igen med jämna mellanrum och hör dig för med kompisar och bekanta. :)

Det är lite det jag har grort den senaste tiden! men man får väl bli ännu mer aktiv!

Det är så olika hur lång tid det tar att sälja.
Vissa sadlar blir sålda snabbt på någon månad medans vissa tar ett halvår.
Min erfarenhet är att sadlar under 3500 kr går ganska snabbt att sälja, det brukar gå på några veckor. Sadlar över 6000 kr kan ofta ta ett halvår att sälja.

Allt beror ju på efterfrågan. Om du har kvitto och garantier så skriv med det i annonsen och utnyttja varenda tecken så du får med mycket info, sadelns storlek ska alltid stå först om det inte står redan i rubriken.

Var också snabb att svara på mail, kolla den flera gånger om dagen, jag har fått svar efter någon vecka eller ibland efter en månad när jag har svarat på annonser och då har jag ju redan köpt av någon annan.

Rekordet var en som svarade efter några månader, då hade jag redan köpt en likadan av en annan säljare och sålt sadeln igen;)

Kolla runt på liknande sadlar vad de ligger på i pris, kanske har du satt fel pris? Är den för dyr vill ingen köpa och är den för billig så tror folk att det är fel på den om du inte redan i rubriken gör klart att det är ett superfynd.

Ibland kan det gå lättare om man skickar med tillbehör men inte höjer priset så mycket.

En bra rubrik gör också mycket, försök få med storlek och namnet på sadeln, gärna typ "Superskick" om den är i bra skick. Ju sämre skick desto svårare är det att sälja om man inte går ner väldigt mycket.

Att det står prutbart i annonsen kan vara bra men kan vara dåligt ibland så utforma annonserna olika på olika sajter.

Nu efter jul är det ganska hopplöst att sälja något alls för folk har inga pengar.

Jag hade hållt ut fram till i mars och lämnat in den då om den inte blivit såld.

Fortsätt annonsera och lägg ut "hintar" till alla hästbekanta!
Försöker också sälja en sadel och det går trögt. Tror jag kommit på varför... före årsskiftet var det julklappar som pengarna gick till och nu är det en period när alla försöker komma i kapp med ekonomin. :(
Lycka till!

okej tack.. Ja det är inte de bästa tiderna att säja sadel, men vad ska man göra!? får hålla ut och inte verka för desperat^^ så kanske jag kan lyckas men känner inget större hopp!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 762
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 260
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig...
2
Svar
37
· Visningar
6 179
Senast: Qelina
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 453
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar