Hästvårdsmedel, tips någon?

J

Julia-hk

Satt och längtade efter sommaren och kikade runt på lite produkter såsom flugspray, pälsglans, schampon och även fodertillskott. Någon som har några "hemmatips" med samma funktioner som de ovannämnda som fungerar, för isåfall vore ju det bättre än att gå och köpa massa dyra medel ;)

Sv: Hästvårdsmedel, tips någon?

Vet inte om det var lika effektivt som flugsprayen men jag vet att vi nån sommar tog äpplecidervinäger på hästarna mot flugorna. Dock tyckte vi att det luktade förskräckligt i stallet och hästarna verkade inte riktigt uppskatta det heller då det inte kliade varandra lika ofta de dagar de hade det på sig (vilket ju kan ha berott på något annat också)

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 650
Senast: super
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 489
Senast: ako
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 811
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V