Sv: Hästpratare? Äkta?
Nope, hon sade inte att hästen hade muskelfästet nästan avslitet. Hon sade att hästen gått omkull på skaklarna och gjort illa sig. Det var kiropraktorn som sade att muskelfästet var sönder . Läs om läs rätt
Ang min travares vara eller icke vara på travbanan så var det nog mer ägarens oförmåga att hon inte kom så långt, än att hon saknade lämplighet, tyvärr.
Så hästprataren sa ordagrant ut till dig: Den här hästen säger att den har muskelfästet vid höften nästan avslitet?
Okej att hästen känner att den har ont men hur skulle den kunna veta att muskelfästet nästan var av och sen dessutom säga det till prataren? Vet du precis vad som är fel när du har ont någonstans? I såna fall skulle du ju aldrig behöva gå till doktorn...
Och att gamla travare någon gång gjort sig illa på skaklarna och inte längre tycker om att bli körda är väl inte så himla ovanligt. Vore hon en toppen travhäst skulle hon väl vara kvar på travet?
Tror som sagt inte på telepatiska förmågor, men som jag sagt innan så kan jag ändra uppfattning om någon lägger fram bevis som håller för vetenskaplig granskning. Däremot skulle jag kunna lägga en slant på att den s.k. prataren är väldigt duktig på att läsa hästars beteende och kroppsspråk och sedan dra sina slutsatser därifrån. Sen tror jag också att många hästägare avslöjar lite för mycket med prataren utan att tänka på dig.
Nope, hon sade inte att hästen hade muskelfästet nästan avslitet. Hon sade att hästen gått omkull på skaklarna och gjort illa sig. Det var kiropraktorn som sade att muskelfästet var sönder . Läs om läs rätt
Ang min travares vara eller icke vara på travbanan så var det nog mer ägarens oförmåga att hon inte kom så långt, än att hon saknade lämplighet, tyvärr.