Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Så hästprataren sa ordagrant ut till dig: Den här hästen säger att den har muskelfästet vid höften nästan avslitet?

Okej att hästen känner att den har ont men hur skulle den kunna veta att muskelfästet nästan var av och sen dessutom säga det till prataren? Vet du precis vad som är fel när du har ont någonstans? I såna fall skulle du ju aldrig behöva gå till doktorn...

Och att gamla travare någon gång gjort sig illa på skaklarna och inte längre tycker om att bli körda är väl inte så himla ovanligt. Vore hon en toppen travhäst skulle hon väl vara kvar på travet?

Tror som sagt inte på telepatiska förmågor, men som jag sagt innan så kan jag ändra uppfattning om någon lägger fram bevis som håller för vetenskaplig granskning. Däremot skulle jag kunna lägga en slant på att den s.k. prataren är väldigt duktig på att läsa hästars beteende och kroppsspråk och sedan dra sina slutsatser därifrån. Sen tror jag också att många hästägare avslöjar lite för mycket med prataren utan att tänka på dig.

Nope, hon sade inte att hästen hade muskelfästet nästan avslitet. Hon sade att hästen gått omkull på skaklarna och gjort illa sig. Det var kiropraktorn som sade att muskelfästet var sönder . Läs om läs rätt ;)

Ang min travares vara eller icke vara på travbanan så var det nog mer ägarens oförmåga att hon inte kom så långt, än att hon saknade lämplighet, tyvärr.

Jag tror iaf på detta och det står jag för, även om jag håller med om att inte alla är så bra eller kunniga som vissa. Självklart finns det garanterat någon som bara luras för pengarna, men så finns det faktiskt dem som verkligen kan också.

För er som är intresserade är en väninna till mig otroligt duktig! Hon har en seriös hemsida där ni kan läsa mer, som jag med all glädje gärna skickar länk till till er som hör av er. Ingen som fått hjälp av henne har blivit besviken än så länge. Hon kommunicerar på distans.
Jag och en kompis var väldigt skeptiska förut och bestämde oss för att testa henne. Vi ställde lite frågor om en ponny som min kompis hade som denna "pratare" omöjligt kunde ha gissat sig till. Men allt hon berättade stämde in på pricken! Så jag är frälst, vare sig jag vill eller inte! :bow:

Det går ju faktiskt att mäta ATT man drömmer, svårare kanske VAD man drömmer om även om man kan registrera vilken del av hjärnan som används. Om nu telepati var sant och riktigt så borde man ju faktiskt kunna mäta ATT det utbyttes information men kanske inte VAD som sas.

Läste någonstans för inte så länge sen att man har lyckats filma en dröm, bild men inget ljud. :)

*Lånar knappen*

Var bor du någonstans? Jag vet en enda i sverige som jag litar på totalt,jag skulle kunna skicka dig ett PM med namn och nummer.Hon finns i Bohuslän men jag tor hon åker runt en del,hon har skrivit en del böcker blandannat.

Här är en som tror på hästpratare!! :bow:

Jag har haft 2 olika hästpratare hemma hos mej. Och det dom sa stämde verkligen!!

Sedan har jag haft 2 på distans. Bara skickat in lite frågor jag ville ha svar på, samt ett foto på hästen.

Den senaste hade jag för en månad sedan. Jag svävar på moln fortfarande...
Det var otroligt! Denna hästpratare sa saker som stämde så exakt in på min lilla pålle. Hon kan bara inte sitta och hitta på, det går inte!

Ska anlita henne igen, var så säker på det!! :banana:

Jag har aldrig hört talas om hästpratare.. Men om man skulle anlita en sådan, vad skulle det kosta då? Och vad är 'på distans' ? är det bara på internet eller? Och är det gratis eller? //moontje

Det funkar!!! Jag vet en som är otroligt duktig att "prata" med djur. Har anlitat henne i ca 10 år med olika djur och hon är lika träffsäker varje gång utan att veta något om djuret innan. Helt fascinerande!! Hon har även "pratat" med många av mina vänners djur och dom har samma uppfattning som mig. Ingen har varit misnöjd. Men man måste nog vara försiktig för det finns säkert många kvacksalvare som utger sig för något som dom inte är. Det gäller att hitta rätt. Lycka till! ;)

Jag tror att jag och "skogstroll" menar samma kvinna som pratar med djur som även har skrivit böcker... Hon är suvärän :laugh:

Ja det låter som att vi är inne på samma tjej,hon är en helt fantastisk människa och hennes böcker är otroliga! Jag kan varmt rekommendera henne både för att prata med djur samt läka olika krämpor när veterinären inte behövs,eller redan gjort vad dom kunnat.Hon sysslar både med akupunktur och homeopati..

Gör de? Så varför är det inte fler djur med ombord på USS Enterprise? :idea: Spock skulle nog bli glad att ha någon att prata med...

:rofl::rofl:

Jag har läst "Alla kungens hästar", två av Mia Mattsons böcker ...vad det nu var de hette... och det är spännande att läsa böckerna - det erkänner jag villigt! Var överlag ganska så newage-flummig som tonåring, höll på med olika typer av healing, kristaller och en hel del annat. Så jag anser mig ha någorlunda bra koll på mycket inom den genren och de facto - väldigt mycket handlar om att tjäna pengar på lättlurande stackare.

Jag tror att en duktig (och ärlig) djurkommunikation är skicklig på att läsa kroppspråk. De ser hästen och kan ganska snabbt göra sig en bedömning av svagheter/styrkor på samma sätt som en kunnig hästmänniska. Jag tror också att en del av kommunikatörerna känner starka känslor när de bedömer djuren. Detta antar jag eftersom jag själv kan känna det som djuret känner (dvs det jag tror att djuret känner), men jag tror däremot inte att det är telepati.

Jag blir upprörd när mina hundar är rädda eftersom jag läser av dem och ser att de är rädda (medvetet eller omedvetet). Det är en reaktion på deras kroppspråk. Jag blir också ledsen och upprörd om någon går på en häst hårt så att hästen blir skärrad och rädd - men jag tror fortfarande att detta är för att jag faktiskt SER att hästen är rädd och reagerar på detta. Inte att jag har kontakt med energifält och tankevågor.

Jag anlitade en som "pratade" på distans med min hæst.
Hon var ingen bedragare hon viste att min hæst hade ont i vænster framben som jag sett henne halta på ibland.
Hon viste hur det såg ut runt omkring stallet, hon bodde 10 timars bilresa dær ifrån och viste inte på vilket stall jag hade min hæst och det var inga typiska saker som finns kring de flesta stall hon beskrev.

En nära vän till mig anlitade en hästpratare på distans.
De bestämde tid då prataren skulle börja prata med hästen. Då min vän satt utanför hagen för att se vad som hände. Och han gick i från flocken till ett an hörnen och stirrade blint framför sig.
Hästen berättade att han hade ont i lever och njurar - när man kollade upp det senare visade det sig att han hade borrelia. Sen berättade han att det hade hänt något fruktansvärt i några boxar längre bort i stallet - min vän kollade upp vad som hade hänt i den boxen, och det var ett sto som hade legat ihjäl sitt föl där. Han berättade om när sin mor blev skuren i slidan av några pojkar när han var liten, det var väldigt dramatiskt för honom och han minns det än i dag. Han sa att "matte tror inte på det här" Vilket hon inte heller gjorde, hon var väldigt skeptisk till hästpratare. Ah, det var bara en del som han sa till hästprataren. Jag skulle själv vilja anlita en, om jag hittar någon seriös.

Hmm, mycket skeptisk. Tacksamma offer de där hästägarna, resonerar säkert en del samvetslösa knäppgökar som vill tjäna en slant och samtidigt framstå som smått fantastiska ;)

MEN jag tycker att man som i alla sammanhang så ska man hålla ett "öppet sinne" för saker som man inte helt begriper sig på. Jag vet inte, skulle ändå vara kul att bli övertygad om att det finns människor som klarar detta. Avfärdar ingenting men är inte övertygad = skeptiker light? :angel:

Ett öppet sinne är när man ifrågasätter och värderar information utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet. Ett trångsynt sinne är när man köper vad som helst utan att på något sätt ifrågasätta logiken och sansen i vad som påstås. Jag har ett öppet sinne och inte på något sätt kan min kunskap och erfarenhet bytas ut mot fullständigt bisarra påståenden som inte har någon som helst förankring i kunskap om hästar. Att tro att det finns "seriösa" hästpratare är som att påstå att det finns seriösa bedragare.

Ett öppet sinne är när man ifrågasätter och värderar information utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet. Ett trångsynt sinne är när man köper vad som helst utan att på något sätt ifrågasätta logiken och sansen i vad som påstås. Jag har ett öppet sinne och inte på något sätt kan min kunskap och erfarenhet bytas ut mot fullständigt bisarra påståenden som inte har någon som helst förankring i kunskap om hästar. Att tro att det finns "seriösa" hästpratare är som att påstå att det finns seriösa bedragare.

Jag håller med dig.

Men jag har också sett forskning som tyder på att de sk medierna, kommunikatörerna (you name it) blir så säkra i sin teknik, att de faktiskt tror på sin egen "förmåga". Det tror jag på. Säkerligen anser sig inte de "etablerade" hästpratarna vara bedragare.

Att vara hästkommunikatör, eller medium, (m.m.) innebär en teknik där kunden får stå för tolkningen. Ex "en dam i vitt finns i ditt hem", eller - som tidigare skrivits - "något hemsk har hänt i den boxen". Då är det upp till kunden att tolka vem damen i vitt är, eller vad som hänt i boxen. Det kan vara vad som helst, vad kunden tolkar det till. Våra hjärnor funkar ju så - vi vill tolka mönster till något vi förstår.

Så kort kan en hästkommunikatör, eller ett medium, "se" saker som vi kan tolka. Är deras personlighet tillräcklig stark och trovärdig så börjar de tro på sin "förmåga". Kunderna bekräftar dom...

Jag är inte helt skepisk till allt - men jag är skeptiskt till mycket av den nutida populära "andliga" alternativa världen. Kanske finns något - men nog tusan måste det gå att bevisa mer än de sk medierna kan. När medier, eller kommunikatörer, kan bevisa sin förmåga mer - då kan jag ev börja tro på den.

Såg ett program där det sk etablerade mediet Terry Evans skulle upp till bevis. Det gav ... mediokra bevis på hans förmåga. Det som kom fram hade lätt kunnat letas upp på internet... Men han - Terry - hade bestämt sig innan för att inte "gå i fällan att bevisa sin förmåga". Om han själv började tvivla så skulle han tappa förmågan. :crazy: Jaja, :p.

Norrland

Ska dra ett exempel här som du jätte gärna kan förklara på ett förståligt vis att just det här med djurkommunikation inte fungerar och varför utgången blev som den blev...
Inga namn eller städer kommer jag att nämna.
Det var en som blev av med sin hund och hon tog kontakt med ett medium genom en bekant. De bor ca 20 mil ifrån varandra.
De var ute och letade hur länge och mycket som helst innan de tog kontakt med mediumet.
Mediumet satt då de här ca 20 milen ifrån där hunden försvunnit och förklarade hur och var de skulle leta, H*n lämnade klockrena beskrivningar på området där de skulle leta.
Och de hittade hunden och tyvärr var det för sent så den var inte i livet.
Kallar du det ren tillfällighet eller vad?
Hur kunde h*n vet hur det såg ut där?
Kom inte bara med att mediumet satt och gissade för det köper jag inte så kom med en bättre förklaring är du snäll...

Kommer inte att gå in i vidare diskutioner utan vill bara ha ett svar på detta...

Intressant det här, jag tenderar ofta att tänka i de vetenskapliga banorna själv. Sedan går jag ändå ibland och funderar i banorna på vetenskap ur en historisk synvinkel vilket öppnar upp sinnet lite ;). Tiden när vi fortfarande trodde att jorden var platt, hade ingen aning dess runda form och hela grejen med jordens dragningskraft, då var ju den platta jorden den gällande teorin och en vedertagen vetenskap. För det var ju så långt de visste ;).

Det är mycket vi inte vet, våra små hjärnor inbegriper inte allt.
En sak är i alla fall nog säker, det finns säkert fler lurendrejare än äkta vara, eller vad säger ni?

Hur tror du att mediumet gjorde???? Den döda hunden kommunicerade sin lägesposition? Information flög över internet ner i huvudet på mediet? Vad mer kan jag skriva?? Jag kan inte begripa hur du tror att det gick till? Jag gissar att det var en kvalificerad gissning med hänvisning till den information hon fick av dig.

Hur tror du att mediumet gjorde???? Den döda hunden kommunicerade sin lägesposition? Information flög över internet ner i huvudet på mediet? Vad mer kan jag skriva?? Jag kan inte begripa hur du tror att det gick till? Jag gissar att det var en kvalificerad gissning med hänvisning till den information hon fick av dig.

Nu var det liksom inte fråga hur jag tror, eller hur. Vad har internet med detta att göra? Öppna ditt sinne (som du skrev i ett tidigare inlägg) och ge en förklaring om det nu inte fungerar med kommunikation mellan djur och människa..
Skulle det varit en gissning så skulle h*n haft något fel men icke. Allt stämde...

Senast ändrad:

Om du tror att mediet kunde berätta var din hund låg så undrar jag hur du tror att det gick till? Har du ingen förklaring eller köper du att hon "bara vet"?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 928
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar