Sv: Hästpass, förvaring....
Men problemet är väl samma för det..
Inlåst med nyckel/kod som lämnas ut vid behov.
Men problemet är väl samma för det..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inlåst med nyckel/kod som lämnas ut vid behov.
Själva passtillverkningen kostar typ 500 men de ska ju märkas, ritas och härstamningkontrolleras också.
Dels är väl risken för böter p g a att det inte finns pass än risken för avlivning av passlös häst vid kontroll.Innebär detta att stallägaren never ever får resa bort.. eller ska alla inackorderingar få tillträde till dennes bostad? Eller ska passen ligga löst i stallet så att alla har tillgång till varandras pass..
Bara tanken på allt detta gör att jag och många fler med mig aldrig kommer lämna ifrån oss passen.. jag tar hellre böter då
Man gör så idag med kor och får som saknar märkning och inte finns journalförda. Varför skulle djurskyddet göra skillnad på djurslag om dom hittar djur som det inte går att styrka identiteten på?Så dom kommer avliva hästen om inga pass visas upp vid kontroll även om man har passet hemma?
Tror du helt allvarligt på det själv?
Så görs med kor och får.Så dom skjuter hästarna på plats då, eller hur ska det gå till rent praktiskt hade du tänkt?
Men nu säger du att det är den som är ANSVARIG för hästen som skall ha passet. Många stallägare har inget ansvar för hästarna öht, de hyr bara ut byggnad/mark. Vem skall då ha passet??
Jag har hästarna hemma, passen finns i regel i huset. Ibland i (låst och larmad) sadelkammare.
Så görs med kor och får.
Så dom skjuter hästarna på plats då, eller hur ska det gå till rent praktiskt hade du tänkt?
Så hästen skjuts alltså inte direkt på plats om jag har mitt hästpass hemma såsom Masse påstår...
Jag har läst igenom snabbt och jo, veterinärer avlivar och behandlar utan att kolla av passen.
Är det akut så gör veterinär något åt det, inte struntar i det för att ett pappershäfte saknas...de har andra sätt att journalföra på också.
Det jag snarare tycker är skrämmande är att ägares identitet aldrig kollas heller..