Sv: Hästmänniskor!
Hahah, de där kommentarerna har jag också fått om min ponny
Tränare, ryttare och beridare med högre meriter, tävlar framgångsrikt på S:t George nivå har ridit min ponny. ALLA har sagt att det är den svåraste hästen de suttit på och han blir jämförd med problemhästarna över 180... Min tränare satte upp i 40 minuter och fick inte honom att gå i form eller söka sig ner det minsta under den tiden. Djävulshornen i pannan brann på honom av förbanndelse
Vi med små envisa ponnyer får lära oss den hårda vägen när det gäller ridning. Hahaa
Min ena tränare tog alltid min ponny sist de dagarna hon red 15 hästar. För hon tyckte helt enkelt att min ponny var jobbigare än hennes 185 häst och ville inte rida henne först.
Kanske något OT.
Min andra tränare skrittade 10 minuter på min ponny och satt sedan av och sa "Jag kommer aldrig mer sitta på din ponny.".
Jag tycker själv att halvblod är mer lättrida än min ponny, de är mer lättridna. Men en av mina tränare brukade säga att ska man ha en häst att
lära sig rida på ordentligt så ska man ha en ponny som min. Hon tog till och med ut en EM ryttare och satte upp henne på min ponny för
att hon skulle lära sig att rida på yttertygeln.
Hahah, de där kommentarerna har jag också fått om min ponny
Tränare, ryttare och beridare med högre meriter, tävlar framgångsrikt på S:t George nivå har ridit min ponny. ALLA har sagt att det är den svåraste hästen de suttit på och han blir jämförd med problemhästarna över 180... Min tränare satte upp i 40 minuter och fick inte honom att gå i form eller söka sig ner det minsta under den tiden. Djävulshornen i pannan brann på honom av förbanndelse
Vi med små envisa ponnyer får lära oss den hårda vägen när det gäller ridning. Hahaa