Sv: Hästlängtan!!
Nu börjar du gå för långt. Vuxna minns mer än vad du tror. Även om om nu TW är vuxen så har du verkligen NOLL koll på vad hon vet eller inte. Som hon skrev så har hon haft barn i huset tills nyligen och vet nog mer än dig lilla vän.
Du är i undre tonåren och där tror man sig veta allt, är bäst osv, det är ren fakta. Tycker efter denna tråd att din mamma är klok som inte ger dig en häst, inte efter vad man läser och hur du uttrycker dig. Du har haft flera i din ålder som har hästar, jämför deras texter mot dina.
Även om dina vänner snackar skit så innebär inte det att du ska göra det. Mina vänner snackar också skit, men jag lägger inte till något själv. Det är dina handlingar, skyll inte det på någon annan.
Vi har haft misstolkningar i stallet så våra hästar har hamnat ute under natten mitt i vintern. Har dom att tugga på så far dom oftast inte illa. Dina resonemang är helt befängda.
Och som jag citerade förut så bryter du emot brottsbalken genom att förolämpa hästägaren.
Då var det helt enkelt inte så på 70-80-talet då (tar för givet att du är runt 40, sry om jag har fel).
För så är det nu, eller så har jag haft otur med alla vänner som finns runt omkring mig. Men tror knappast det, eftersom att i min förra klass, i mellanstadiet, så var vi totalt 28 elever, ungefär hälften tjejer.
Det var EN tjej i den klassen som inte snackade skit och spred rykten, utan hon sa bara som hon tyckte, om hon ens gjorde det.. Snackar inte om mig själv om ni tror det. För jag erkänner att jag kan med snacka skit ibland, men knappast ens hälften så mycket som alla andra i min förra och nuvarande klass. Jag är rätt tyst faktiskt. Det får gå långt om jag ska prata illa om nån, alltså att det går längre än att man säger helt enkelt kort och gott som man tycker om nån, och det inte är nåt illa menat.
Alltså tycker jag att hästägaren inte har alla hästar hemma, är dum i huvet som ni uttrycker det kanske. Även fast jag aldrig skulle säga att hon var dum i huvet rakt ut sådär.
Tycker helt enkelt att hon har gått för långt, hästarna kommer inte i första hand för henne, dom kommer sist, alltid. Hon går hellre på fest, hon tänker bara att "Äh, dom klarar sig ute inatt, ber bara "stallägaren" att slänga till dom lite hö."
Så tänker hon, och säger för den delen också.
Nu börjar du gå för långt. Vuxna minns mer än vad du tror. Även om om nu TW är vuxen så har du verkligen NOLL koll på vad hon vet eller inte. Som hon skrev så har hon haft barn i huset tills nyligen och vet nog mer än dig lilla vän.
Du är i undre tonåren och där tror man sig veta allt, är bäst osv, det är ren fakta. Tycker efter denna tråd att din mamma är klok som inte ger dig en häst, inte efter vad man läser och hur du uttrycker dig. Du har haft flera i din ålder som har hästar, jämför deras texter mot dina.
Även om dina vänner snackar skit så innebär inte det att du ska göra det. Mina vänner snackar också skit, men jag lägger inte till något själv. Det är dina handlingar, skyll inte det på någon annan.
Vi har haft misstolkningar i stallet så våra hästar har hamnat ute under natten mitt i vintern. Har dom att tugga på så far dom oftast inte illa. Dina resonemang är helt befängda.
Och som jag citerade förut så bryter du emot brottsbalken genom att förolämpa hästägaren.