Det stora problemet är att man inte kan omforma resten av världen till att passa en själv.
En enskild person styr ju inte marknaden.
Så bra uttryck.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det stora problemet är att man inte kan omforma resten av världen till att passa en själv.
En enskild person styr ju inte marknaden.
Ganska nöjd är jag nog. Sen tycker jag också det krävs en hel del kunskap med att köpa dyrare hästar då risken alltid finns att bli lurad. Köpte man en billig gör det ju inte lika mkt.
Jag är jättenöjd med att inte ha köpt nåt jag inte vill ha, kul med nåt att fundera på också.De är lika dyra att laga oavsett inköpspris.
Menar du med alla dina klagotrådar om hästköp att du är nöjd med att inte hittat vad du söker?
Så, i ett nötskal: vad är problemet?Jag är jättenöjd med att inte ha köpt nåt jag inte vill ha, kul med nåt att fundera på också.
Varför vill du att det ska finnas ett problem? Fundera kostar inget.Så, i ett nötskal: vad är problemet?
Ja?Hittar man inte vad man söker så köper man inte, då blir det bara fel.
Jag har hela tiden skrivit halvblod vem har hittat på detta med SWB? Finns mkt halvblod födda i många länder. Dom föds ju inte bara i Sverige liksom.Ja?
Men vad söker du då?
En renrasig SWB som 'har allt' men inte kostar därefter?
För,
Självklart kan man fynda men de flesta får ju köpa vad det kostar för andra att tillverka och utbilda och forma det du vill ha.
Själv funderar jag på vad du tog för unghästarna eller är dom kvar på foder?Varför vill du att det ska finnas ett problem? Fundera kostar inget.
Har gjort ett och annat felköp inte kul att köpa häst längre. Funderar ändå vidare.Men om det inte är något problem varför har du startat ett antal trådar om hur svårt du har att hitta vad du söker?
Jag har hela tiden skrivit halvblod vem har hittat på detta med SWB? Finns mkt halvblod födda i många länder. Dom föds ju inte bara i Sverige liksom.
Har gjort ett och annat felköp inte kul att köpa häst längre. Funderar ändå vidare.
Ena gav jag bort mot stallhyra för den andra som sedan såldes billigt.Själv funderar jag på vad du tog för unghästarna eller är dom kvar på foder?
Tacka vet jag shettisar, lätta att köpa och billiga. Tacksamma och trevliga också, fina små djur.Ju billigare häst (jmf mot marknadspris) du köper, desto större risk det blir fel.
Det är därför jag är hästlös nu. Fast jag har mer än din budget till hästköp. Men jag tänker inte ens börja leta ridhäst förrän jag har 100. Och jag är inte låst vid halvblod, jag kan mycket väl rida ponny med.
Ska jag köpa häst för en låg summa så blir det ett föl.
Tacka vet jag shettisar, lätta att köpa och billiga. Tacksamma och trevliga också, fina små djur.
Synd att du gav bort och sålde billigt, hade ju kunnat bli en bra slant till vad du sökt i några år nu.Ena gav jag bort mot stallhyra för den andra som sedan såldes billigt.
Så du letar egentligen inte häst, men kan tänka dig att ta en trevlig varmblodig ridhäst för 35 000 om det erbjuds?Varför vill du att det ska finnas ett problem? Fundera kostar inget.
Själv har jag sett svindyra hästar på marknaden där det redan i annonsen står svårriden.Ju billigare häst (jmf mot marknadspris) du köper, desto större risk det blir fel.
Det är därför jag är hästlös nu. Fast jag har mer än din budget till hästköp. Men jag tänker inte ens börja leta ridhäst förrän jag har 100. Och jag är inte låst vid halvblod, jag kan mycket väl rida ponny med.
Ska jag köpa häst för en låg summa så blir det ett föl.
Själv har jag sett svindyra hästar på marknaden där det redan i annonsen står svårriden.