Pengarna går alltid till något annat, tråkigt att spara. Dessutom har jag redan 2 små gulliga hästar, billiga i inköp. Köper endast fler om det är värt besväret/utgiften.
Jadu. Då får du helt enkelt skylla dig själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pengarna går alltid till något annat, tråkigt att spara. Dessutom har jag redan 2 små gulliga hästar, billiga i inköp. Köper endast fler om det är värt besväret/utgiften.
Nu verkar ju dina alternativ vara att antingen spara eller att inte köpa häst. Hur ser du framtiden?Pengarna går alltid till något annat, tråkigt att spara. Dessutom har jag redan 2 små gulliga hästar, billiga i inköp. Köper endast fler om det är värt besväret/utgiften.
Jag lever i nuet antingen dyker hästen upp eller så inte.Nu verkar ju dina alternativ vara att antingen spara eller att inte köpa häst. Hur ser du framtiden?
Jag lever i nuet antingen dyker hästen upp eller så inte.
Kallblod brukar vara billigare gillar inte såna, ej heller varmblodstravare. Så vad skulle man leta liksom.Jag tror problemet mycket är att det du tycker är dyrt tycker marknaden inte är dyrt.
Det du vill ha skulle jag inte förvänta mig att hitta under 70' om hästen även ska vara frisk och bussig. Och då är priset utifrån att du kan tänka dig en häst nära de 20'
Visst kan du om du letar hitta ett väl grundutbildat halvblod I sina bästa år för säg 35. Men med 99% säkerhet är då något annat inte perfekt eller vad du söker.
Men du, söker du häst upp till 165 bara så varför leta halvblod prompt??
Dessutom för tjock för ponnies.Kallblod brukar vara billigare gillar inte såna, ej heller varmblodstravare. Så vad skulle man leta liksom.
Ja när man ser annonser på storhästar som enbart kan gå som sällskap för 10 000 blir man inte glad, vem köper en sådan? Shettisar börjar vara uppe i 30 000 för en vanlig ponny. Sen får marknaden tycka vad den vill om priser jag utgår från min egna ekonomi.
Kallblod brukar vara billigare gillar inte såna, ej heller varmblodstravare. Så vad skulle man leta liksom.
Ja när man ser annonser på storhästar som enbart kan gå som sällskap för 10 000 blir man inte glad, vem köper en sådan? Shettisar börjar vara uppe i 30 000 för en vanlig ponny. Sen får marknaden tycka vad den vill om priser jag utgår från min egna ekonomi.
Under 10' så ökar risken för en enkelbiljett till Italien.Ja när man ser annonser på storhästar som enbart kan gå som sällskap för 10 000 blir man inte glad, vem köper en sådan? Shettisar börjar vara uppe i 30 000 för en vanlig ponny. Sen får marknaden tycka vad den vill om priser jag utgår från min egna ekonomi.
Det är klart man får utgå från sin ekonomi. Men då får man ju vara beredd på att det man söker inte passar den summa man kan lägga.Ja när man ser annonser på storhästar som enbart kan gå som sällskap för 10 000 blir man inte glad, vem köper en sådan? Shettisar börjar vara uppe i 30 000 för en vanlig ponny. Sen får marknaden tycka vad den vill om priser jag utgår från min egna ekonomi.
Dessutom för tjock för ponnies.
Precis så. Och jag letar sommarställe och vill hemskt gärna ha nåt sjönära, rimligt nära min bostad och under en miljon. Jag tycker de borde sälja till mig, inte till dem med större budget. Men de gör de inte. Sånt är livet, och marknaden.Det stora problemet är att man inte kan omforma resten av världen till att passa en själv.
Om jag skulle utgå från vad jag själv tycker att något ska kosta och t ex tycka att min hyra ska vara tusen spänn får jag antagligen vara utan en vettig bostad. Om du tycker att den häst du vill ha ska kosta 35000 när marknaden säger det tredubbla får du med största sannolikhet leta mycket länge och med stor sannolikhet aldrig hitta den.
Hittar man inte vad man söker så köper man inte, då blir det bara fel.Det är klart man får utgå från sin ekonomi. Men då får man ju vara beredd på att det man söker inte passar den summa man kan lägga.
Då får man spara/låna/sälja. Det gäller alla.
En enskild person styr ju inte marknaden.
Har du kollat korsningar? Importer?
De som annonseras under 'allround' och inte grenspecifikt?
Hästar av halvblodstyp som inte är just swb?
Ställ inte in sökning på ras utan på egenskaper och pris och sålla efter det.
Hittar man inte vad man söker så köper man inte, då blir det bara fel.
Ganska nöjd är jag nog. Sen tycker jag också det krävs en hel del kunskap med att köpa dyrare hästar då risken alltid finns att bli lurad. Köpte man en billig gör det ju inte lika mkt.Men du verkar inte riktigt acceptera det?