Sv: Hästhagar och allemansrätt.
Och jag i min tur är intresserad av vilka rättigheter de svenska medborgarna har, för nog kan vi räkna med att massor av folk kommer att känna sig överkörda om en rättighet som använts i långa tider nu helt plötsligt (här på Buke - på övriga internet nämns det inten och inte har jag hört det på annat håll heller) ska räknas som hänsynslös även om markägaren inte på något vis drabbas eller påverkan är försumbar/inte noterbara.
Jag säger som Sjöberga, man kanske kan ägna så åt verkliga problem.
Men jag är intresserad av att veta vilka lagliga medel en fastighetsägare faktiskt har.
För vi kan nog ta för givet att någon som känner sig överkörd som markägare kommer att driva det hela vägen precis som många driver sina rättigheter enligt allemansrätten hela vägen.
Och där någonstans på skalan så kommer den envisa Markägaren och den hänsynslösa Allemansrättsnyttjaren att hitta en gräns där de måste stå på varsin sida.
Min stora undran är var denna gräns befinner sig någonstans?
Och jag i min tur är intresserad av vilka rättigheter de svenska medborgarna har, för nog kan vi räkna med att massor av folk kommer att känna sig överkörda om en rättighet som använts i långa tider nu helt plötsligt (här på Buke - på övriga internet nämns det inten och inte har jag hört det på annat håll heller) ska räknas som hänsynslös även om markägaren inte på något vis drabbas eller påverkan är försumbar/inte noterbara.
Jag säger som Sjöberga, man kanske kan ägna så åt verkliga problem.
Senast ändrad: