Sv: Hästhagar och allemansrätt.
Vad det gäller prioritet så är jag fullt på det klara överer det, därför sköter jag avhysningen själv och kommer även om det blir aktuellt att det till att det blir städat...davai, davai!
Hur hanteringen av brott sker hos myndigheter har inget med allemansrätten och lagen att göra. Samma problem finns över allt i vårt samhälle, att folk kommer undan med brott eller det tar tid att få respons. Det är inte så att någon annan som utsätts för brott och skadegörelse som får mer eller bättre hjälp när det gäller brott av samma allvarlighetsgrad.
Du är så egocentrerad så du verkar inte kunna se större sammanhang. Oavsett var och när folk begår brott så finns det ett brottsoffer som får stå för konsekvenserna. Det är inte rimligt att prioritera nedskräpning i din skog före mord, missahandel, våldtäkter etc, nedskräpning, klotter snatteri och andra liknade mindre brott har låg prioritet för det mesta.
Och så undrar jag fortfarande: "Och hur var det, menar du att jag skulle visa dig mitt sopnedkast och papper där jag är mantalsskriven för att få plocka svamp i din skog??"? vad har dina sopor med svamplockning att göra,,soppar måhända
Vad det gäller prioritet så är jag fullt på det klara överer det, därför sköter jag avhysningen själv och kommer även om det blir aktuellt att det till att det blir städat...davai, davai!