”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

försöker igen..
pic_show_id31911614.html

Ja ja men han är väl ute i hagen på dagarna så jag kan ju ta busan till hjälp.Kan ju inte hjälpa om han hoppar ut:D

Gjorde ju precis det.. ;)

Yes kör på men glöm inte att lämna rapport;)

31911614.jpg

31911615.jpg

Högerklicka på kortet, egenskaper.
markera och kopiera URL adressen.
Tryck på fyrkanten med ett "berg" här inne.
Kopiera in adressen

Ser jättefin ut men saknar kort uppsutten!!:)
Sen får du ju inte glömma kortet för kalendern;)

Tack!!!!!!!

Och kort på pallen!!!!
och använder du ingen, får du börja nu :)

Hmm min stolla går inte med på ngn pall,får jag inte vara med då?:cry:

Kom till ett stall ikväll med bottenfrusna vatenledningar igen. Kul att det varade en dag i alla fall :(. Körde värmefläkt och allt sånt igen och när hästarna väl kom in så hoppade det igång igen. På förmiddagen hade vi -12 och nu är det 0 ute. Förhoppningsvis så ska vi slippa djupfryst vatten denna veckan.

I morgon kväll så ska jag och mina nya stallisar ha stallmöte. Vårat första. Skitspännande :D Ser så fram emot flytten. Helt otroligt så fin Kellys box fortsätter att hålla sig utan fölis. Och hö ligger kvar så nu har jag dragit ner hela två kg på kvällshöet. Det var väl de två kilona som låg nermosade i bädden förut och som jag kastade på dyngstacken varje dag :crazy:

Tog en extra titt på Kellys tuttisar ikväll och juvret var näst intill tomt när jag tog in henne. Förr var det som en ballong. Tror hon äntligen börjar att sina. Jättebra för om fyra veckor är det ju totalt god by på snuttning och jag vill inte ha några juverproblem då.

Måste faktiskt idiotförklara antingen mig eller min häst (troligtvis hästen...) Varje kväll när jag tar in så kommer hon sist in. Unghästen kan inte gå själv för då ryker staketet och fölis ska ju inte heller gå själv så de kommer in först. Sist Kelly. Matmonstret nr 1.

Varje kväll vill jag stanna upp i stallgången och ställa henne där för täckesavklädning och översyn. Men vill Kelly detta? Neeej!

Var eviga kväll går hon rätt förbi uppställningsplatsen och så blir det lite bråk och så måste hon backa tillbaka. Knappt är hon på plats innan hon ska fram igen. I tre månader har vi haft samma :devil: bråk och tjaffs i stallgången. Att hon aldrig lär sig att jag kommer aldrig att ge mig. Hon SKA stå där. Och att JAG aldrig lär mig att hon vägrar. Undrar om det någonsin kommer att komma en dag när hon bara stannar helt lugnt i stallgången och väntar? ( Tror inte hon vet vad vänta betyder) Men men...hon har ju lärt sig att både gå fint i grimskaft till 95% samt vänta vid grinden så hopp finns ;)

Nu är det natti natti...

Natti!

Jag är också på väg åt det hållet. Slötittar på 2 ½ män bara en stund till ;) Hästarna mumsar på sitt hö därute. Det är -20 grader men hett som attan inne...DET ska jag inte klaga över, dock:D

Ser fram emot en skön söndag, jag har en sovmorgon igen:banana:

Pinto: sand bilder pa er och hastens rear med pall till
moholmarabs@yahoo.com.

har mkt skoj att titta pa bilder haha, snart far aven NI som ett paket pa posten den eminenta, hemmagjorda calendar.. satt samman med staples.. men heck, den ar ju gratis... NU vantar vi bara pa Framsidan av herr gubbe och hans adla springare (och otyget???) med deras baksida exponerad... Tror jag maste fa lite overtalningshjalp fran tanterna, han verkar inte hora sa bra nar jag namner detta...

Oj, vilken bra sida du har och vilka fantastiska ord, fastnade där en lång stund nu:bump::bump:. Jag är också jätteintresserad av hästkommuniktion och hade från början ingen vidare kontakt med min häst. Åkte och tränade på ledarskap och kommuniktion med ett mål och det var: Vi lära oss att tycka om varann och förstå varann, jag vill bli vän med min häst.
Vi är en bra bit påväg nu, men vi har ff lång väg att gå...hmmm har ju höjt mina förväntningar under tiden också.
Tack!
Det roliga med att hålla på med hästar är ju att det alltid finns något att öva på. Alltid kan man bli lite bättre.

Kanske är hästen för hungrig när du tar in henne.
Om så är fallet är det kanske du som borde lyssna på henne.
En häst behöver ständig tillgång till mat. Om det inte är det som är problemet, vad är det då? Lyssna alltid på hästen oftast har den rätt. Oftast är det os som ska lära os.
Hästar är inte intresserade av att djävlas, är de envisa med något finns det en anledning.

och jag haller med till 99%, for det finns hastar som ar riktiga javlar med.. som gor saker just for att vara stoopid.. utan anledning. men skall inte ge mig in pa diskussion om det nu da jag skall ivag och hjalpa kompis mamma flytta. i snostormen som kommer ner har..
pallar borjar se ut som snohastar, note inte sjohastar.. men de har skoj.. kanske det blir valdemar tur senare men om dagen fortsatter som den har borjat, blir det nog bara sangen...
alla ha en bra dag..

KL

Godmorgon världen... Här är det ganska okay ute-temp idag så baske mig att det blir en skump i Roliga Skogen..... I övrigt så har jag väl inte så mkt att förtälja,tog en hyfsad tidig kväll igår men låg hur länge som helst å glande på dumburken...

God morgon! -17 här och halvklart. Vad jag ska göra idag har jag inte bestämt, tvätta lite kläder och sånt och så går jag ut framåt eftermiddan och donar med hästarna. Ha en skön söndag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar