”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

är väl som med hästarna , kan ta tid :laugh: o har du totalt glömt att ja är ju karl o dessutom total rudis på de här med datorer o kameror o lägga in o ta ut o gu vet vad :o är inte lite du begär kvinna :laugh:

Nä tacka vet ja en riktig sur egensining märr , de är betydligt enlkare :D

NEJ nu ska jag åka o kika på en eventuell fånghäst , ha de gott

Ha det gott, herr Gubbtjyv..:D

Här är precis stalltjänsten avklarad så nu sitter jag med lite java och småfnular... Kanske man tar sig ut efter lite mat i magen... är grymt hungrig känner jag...:o

Ja, detta med respektlösa pållar, min El Camelo var likadan när an landade här för X antal år sedan.... inte alls rolig å ta in eller ut, man rullade ofta efter stallväggen när han ångade på.... slet sig så man åkte kana på skorna bakom och knuffade en till både höger å vänster vart efter han behagade:eek: personligen fick jag nog när han sög tag i min stallskjorta och lyfte mig rakt upp i luften så fötterna inte nuddade backen :eek: Jag lovar, den gången var jag så rädd så jag trodde jag skulle DÖÖÖÖÖÖ..Var helt övertygad om att han antingen skulle slänga iväg mig som en trasdocka och stampa ihjäl mig efteråt eller så skulle han hugga huvudet av mig rakt av:crazy:

Jag var inte kaxig när jag försökte få till en grövre röst än själva skrämselfalsetten och genast beordrade El Camelo att vänligen släppa ner mig:o

Efter det blev det nya regler...:devil:

Han kommer alltid ha vissa sidor som inte är så kul för framför allt andra, men han å jag har hittat en balans på det hela, vissa saker är ok så länge han håller sig inom ramarna... men nu för tiden brukar jag ryta "Bete dig" om han går för lngt och då ger han mig en ängels min och ser liten och eländig ut... så liten man nu kan se ut med hans enorma kroppshydda och Kamelgung:love:

NEJ nu ska jag åka o kika på en eventuell fånghäst , ha de gott

Men usch då...hoppas det inte är allvarligt! Ha det gott själv ;) jag ska strax ge mig ut, tvättmaskinen ska tömmas först här innan jag kommer ut. Har precis vräkt i mig sen lunch efter en pinsamt lat förmiddag :o ...nåja, det är ju söndag:p

Ja det där med backningen vet jag ju men har man en stallgång som pållan Vägrar vända sig i så återstår bara backa eller en baklängesvolt!

Hon är då en riktig klippa på att backa. För att komma till spolspiltan måste vi backa hela stallgången och hon backar verkligen spikrakt och i samma takt som hon kan gå fram. Rygga på ridbanan är dock en ennan femma. Sånt gör bara inte denhär madammen ;)

Lite kul är det ändå att jag som inte är mycket till ryttare faktiskt har bättre ordning på markhanteringen av henne än de som tävlade henne. Liiite mallig blir man ju :D Sen kommer jag aldrig att få göra alla de där snygga pirutterna och piafferna på henne men jag kan i alla fall leda henne i ett grimskaft!

Liiite mallig blir man ju :D Sen kommer jag aldrig att få göra alla de där snygga pirutterna och piafferna på henne men jag kan i alla fall leda henne i ett grimskaft!
:banana::banana: Hejja hejja.... höga scoore i ridning behöver man inte ha, det viktigaste är känslan....Skulle allt räknas i hur bra man rider skulle jag få nöja mig med marsvin.....

Nää du!Nu tycker jag undanflykterna börjar bli lika många som för vissa av oss tanter ibland;)!

Hej på ett tag allihop,måste visst jobba nu!

En liten paus...

Gick ut och mockade lösdriften, fixade nytt vatten och gav hästarna hö. Sen tog jag hundarna och vandrade ut i djupsnön som nu går till strax under knäna. Jisses AMALIA vad det är jobbigt:crazy:!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dryga 40 minuters tung vandring i uppförsbacke som nerförsbacke...gammelhunden svimmade direkt när vi kom in. Agnes med för den delen:grin:... Jag själv sitter med högröda kinder och sveper minst en liter vatten...:o

...ska strax ut igen:D

Har också precis varit ute och mockat. Annars har jag lite dåligt samvete, ingen ridning idag, har suttit inne i stugvärman och umgåtts med dottern som är hemma från Lund, sytt gardin till henne och tagit det ganska lugnt.

Det snöar bara mer, och maken skottar och svär "nu säljer vi skiten och flyttar till lägenhet", typ. Jag påminner honom om grillning, bad i tunnan nere i skogen, nya fina altanen...och hoppas att det svider över den här vintern också:)

Ha inte dåligt samvete, man behöver umgås med sina kära också!

Min tunga promenad var nödvändigt för jag ville reka lite hur underlaget är när jag ska börja rida ut åt det här hållet. Ser dock rätt bra ut och det verkar inte vara halt under snön. :p

Kat vill fa sitt bakside photo taget pa torsdag om medryttare person kommer. Med pall, palle och sig sjalv.. Och herr gubbe skall vara pa omslaget tankte jag.. med den adle, och otyget, och sig sjalv.. ingen pall for det har han inte.. Du skall kanna dig hedrad att fa vara med ett sant gediget samling herr gubbe..

Annars inte mkt, har varit flytthjalp, pallar i hagen annu och jag kollapsade direkt nar jag kom hem runt 330pm och fick mig en liten nap. far val gora vatten nu och ge alla mat sa det ar bara att sticka in senare.. Forresten, de ar sa valtranade nu att de gar in sjalv. Valdemar ar lite confused, han vill fortfarande ga till sin gamla box, men styr jag honom i ratt riktning sa kommer han ihag..
Mirri, den jattefarliga hingsten ar sa cool han gar in i boxen vander och star dar och vantar pa mig att jag skall komma och ta av hans grimma lol.. Han ar helskon, hoppas han inte far mer olater i sina dagar, for det ar jobbigt.. Zibbers larde Mirri att stallvandra och det ar jobbigt nog,
Annars inget nytt fran torpet. -4 nu och sno kom det som sagt. Hoppas nu att det stannar och temp inte gar mot 0. Skall det vara vinter far tempen banne mig halla sig under strecket..

Tant Voff: Om du hittar ett udder under lilleman vid check, lol da far du en karamell fran mig.. jag lovar..

Nyss hemkommen från stallet.Riktigt skönt väder,helt vindstilla,ngr minusgrader och ett lätt snöfall.
Hade 2 gamla damer som trodde de var unghästar,blev en del glada bocksprång på fältet :o

KL*

Ja, jag lämnade datorn förut och sa till sonen att - Nu rider vi :)

Trullan blev glad när hon såg att vi lämnade sadeln hemma igen, och började turen med att trava ikapp Lasse så jag nästan flög över hennes huvud :p
Sen kom jag på att jag kunde sitta med 2 fingrar under paden och få lite stöd.
När vi kom till bortesta hagen tvärstannade hon och Lasse försvann ur synhåll.
Men jag ville inte hem, så vände henne och sa att nu väntar vi tills de andra kommer.
Det tog en stund och hon ville vända, men jag höll kvar henne.....och efter 5 min tyckte hon att det var tråkigt och vi gick vidare :)

31913639.jpg

KL

Men shit vad ni skriver, jag hinner inte med! :eek:

ser att det handlar mycket om snö, för omväxlings skull :D Samma hos mig, nu snöar det rejält igen, och tempen har stigit från -21 i torsdags till nu -1 här. Känns som sommar :rofl:

Jag och kompisen har varit ute en runda i skymningen på våra högblodiga herrar. Helt vindstilla och vackert sagoland i skymningen med all snö - härligt! :)

I övrigt har jag som flera andra vad det verkar, städat och tvättat :angel: Hann en tur till möbelaffären för lite inspirations runda, då min hall är nyrenoverad och nu behöver "kläs" lite. Blev ett par nya köksgardiner också. :)

Oj oj oj, vi har +1 nu :eek:
Snart blir det dax att fylla poolen :)

Man blir lite fövirrad när det skiljer 20 grader på samma vecka. Och särskilt när det går åt + hållet.

Minus 13 här ...envis kyla, dansar mellan -25 upp till -10 hela tiden. Nå, det är friskt och skönt :D

ja men du får väl ta o skita i städandet o dyl :) värdsliga saker som Karlsson På Taket , skulle ha sagt :laugh:

bravo , med envishet o armens vapenfett kommer man långt , lägg till en rulle silvertejp o du kommer hur långt som helst :laugh:

ja då var kvallens jobb avklarat , stackars fjording men fång var de :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar