Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
Verkar vara en ytterst knepig människa det där.... Om någon hade "beordrat" mig att laga staket i mörker och - 16 grader... då hade jag defenitivt idiotförklarat den personen....
Vad är det som hindrar att du gör det i dagsljus kan man undra???
I dag har hovis varit här... Han skulle kommit i går men ringde i söndags och sa att han hade förhinder på grund av något barnbarns luciatåg ... Och det är ju laga förfall
Så i dag var det dags... Tog mig hem från jobbet i god tid och plockade in damerna så de skulle hinna bli lite varma om benen... Så dök han upp då...
Tittade på Loppan... och så gissade han på vad det kunde vara i henne...
Han träffade rätt på två av tre raser... Russ, welsh lyckades han pricka in... men paint var svårare...
Så fick hon genomgå elddopet... Hon skötte sig exemplariskt... Hon gjorde några tafatta försök att skaka av sig hovis när han donade med bakfötterna.. men hon gav upp rätt fort när hon insåg att han, precis som jag höll ett stadigt tag om foten.
Mycket beröm fick hon för sina fina fötter... Det fanns inte mycket att verka på dem... Men han krafsade och donade lite mest för tränings skull...
Hon klarade alltså provet med glans... *duktig Loppa*
Bäcka är ju säkerheten själv när det kommer till farbror hovslagare.. så det är ju inte så mycket att orda om.
Nu får de stå inne i stallet ett par timmar och sen släpper jag ut dem senare i kväll... Jag måste tina upp själv lite först innan jag ger mig ut i kylan i gen.