”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

:bump::bow::banana:Hurra!!!!!!!!!!! Du är BRA!!!

Sitter sent mot midnatt och sörplar lite te. Har varit ut och nattat hästarna. -23 grader, friskt!!! Stjärnklart, såg flera stjärnor falla och jag önskade mig en hel massa så nu håller jag tummarna:angel:. Hästarna ser verkligen ut att må toppen därute. Vilken tur att jag har raggsockshästar av bästa lovikagarn :D ...

Ska dra mig tillbaka när jag väl fått i mig tet. Somnade i soffan så jag är oförskämt pigg...God natt tanter och gubbar:p

Härligt!:banana::banana::banana:

Jag tar nåt litet skutt ibland, men inte är det som förr, när man bara längtade efter hopplektionerna, och dödsföraktande slängde sig över banor på 1 m...gärna på nån ny häst på ridskolan som man aldrig suttit på:crazy:

Detr är andra tider nu. Fast pållen är duktig med dottern, iaf:)

Jo, jag ställer mej ju oxå mittemellan dom men Ina drar en repa runt om och slänger sej på Winnies mat om jag inte hinner med i svängarna och det är just det här bråkandet jag vill slippa. Men bindringar vore nog inte så dumt :devil:

Här var det mulet när jag nattade hästarna i gårkväll så jag fick inte se nå stjärnfall. Det är ju första vintern jag har hästarna hemma och första vintern i lösdrift för dom med så jag tycker det är lite jobbigt emellanåt att dom är där ute i kylan dygnet runt men å andra sidan så tittar jag på dom så mår dom huuur bra som helst! Dom har ju allt ändå, det enda som saknas är en dörr att stänga efter dom när dom går in i ligghallen.

hurrah hurrah for tant ponny !!!! manga manga bananer till dig..

Tajger, man skall byta batteri ofta nar man bor i sno lander lol.. stackars bil.. men nu kommer den att fungera som en klocka igen.. och pussa dina korvar.. och den lurviga ocksa..

Tant Brimmis, bind upp dem men det sa ngn annan..

Jag ar plump out med liv idag, dricker koffee som en idiot men det fungerar inte. inte alls, bara gaspar har och gar som en zoombie.. MEN det blir battre hoppas jag.. Mulet och -13 men kanns lite varmare idag an i gar.. Och forstas fick jag inte se stjarnfall da molnen hangde... oh well, det blir en annan dag..
I morgon skall jag till doctor, fa se vad strunt de hittar pa den har gangen.. toots yall

Godmorgon allihopa.... Här är det varmare än igår kväll, då var det -27...idag är det -23... :laugh: Har faktiskt inte gjort nått vettigt alls förutom mina vardagliga måsten... Kamel trivs när han får muffla hö ifred med sina polerz...

Gubbtjyv
olagligt o olalgligt , man kan väl inte rå för att man snubbla o byssan brann av eller
så sant så.... annars kan man köpa av såna som ofta snubblar med byssan:p

PonnytantNU MINA VÄNNER SÅ VILL JAG HAR BANANER I MÄNGDER! Kolla vad jag har gjort idag
Dessutom flera gånger!
Vad duktig du vart.... hurra hurra för dig... du har gjort nått jag aldrig ens skulle överväga.... är helt klart imponerad... men kom ihåg kameran nästa gång:D

tant kamel, kanner du sana som snubblar med byssan?? ja tack, reindeer ar mumsmums.. eller om du kanner ngn san herr same som saljer??? jag har letat pa web men inte lyckats hitta.. just nu finns bara en herr alg i frysen, skulle vilja ga exotic lite... holler om du har kontakter.. haha, du kanbli reindeer ombud.. lol..
nu tittar sola fram, yep det ar sol i varmland .. trodde den hade overgett mig igen..

Jag ar plump out med liv idag, dricker koffee som en idiot men det fungerar inte. inte alls, bara gaspar har och gar som en zoombie.. MEN det blir battre hoppas jag..
Om man är trött ska man inte dricka kaffe som en idiot! Då ska man sova.
Om man provar att bota trötthet med kaffe, fastnar man lätt där med kaffekoppen hela dagen. Gå i säng och sov några timmar då är du pigg resten av dagen.

Sitter oxå här o dricker kaffe,som en idiot....! Försöker klara hjärnan o få till detta med att lägga in foton,men icke! Det enda som händer är att jag springer på toa hela tiden:devil:Att man ska vara så korkad...men jag får hjälp med foton ikväll,så kanske,kanske!
Nä om nån vill vara så snäll o sparka mej i röven så jag pallrar mej ut i stallet i stället...

...men jag får hjälp med foton ikväll,så kanske,kanske!
Nä om nån vill vara så snäll o sparka mej i röven så jag pallrar mej ut i stallet i stället...

Hjälp med foto får du inte - men väl en hjärlig fot i röven! Vassego - ut i stallet med dig! Tänk på oss som sitter på kontor och har ett par mil till stallet - jag skulle varit j-igt tacksam om jag hade ett stall att gå ut i! ;)

Appropå att lägga in foton ändå - har du hittat den jättebraiga instruktionen uppe till vänster? *pekar* Om du har FB är det lätt som en plätt.

planterar 43 an känga på därför lämpligt ställe :)

sätt lite fart nu , de är skönt ute , hemkommen efter en totalt rabiat ritt med Ädle Springaren :devil:

Hagvistelse i 4 dagar är inget som Ädle Springaren skall ha , går från att vara häst till lågflygande jetplan. :D

skrittar i boogie woogie takt o tränar de högre skolorna i samma takt .

Men efter ett par timmar hade tillräckligt med ånga pyst ur så hemfärden blev rätt normal.

Tyvärrr måste han vila 3 dagar ibalnd , min arbetsgivare har fått för sig att jag måste vara där för att få mitt matbidrag :eek:

Ett i mina ögon mycket osympatiskt drag men tyvärr inte förhandlingsbart .

Blir nog till att slänga in en V75 o bli ensammen vinnare tror jag :laugh:

Nåja roligt var de på våran utflykt o i morgon kommer käre hovslagaren :laugh:

Nu vet jag inte exakt hur din lösdrift ser ut.... Men hos mig är det så att den som har längst förväntad ättid... placeras i ett hörn. Ett hörn är lättare för mig att bevaka... Det skall vara rackarns så snabb häst om jag inte skall hinna med att genskjuta när den som behöver bevakning är placerad i ett hörn.

Annars rekomenderar jag bindringar som sagt.. Skulle jag ha fler än två hästar så blir det bindringar här om kraftfodret skall serveras i lösdriften.

Perfekt att träna uppbindning och man kan dessutom passa på att visitera när de ändå står uppbundna...

Tyvärrr måste han vila 3 dagar ibalnd , min arbetsgivare har fått för sig att jag måste vara där för att få mitt matbidrag :eek: Ett i mina ögon mycket osympatiskt drag men tyvärr inte förhandlingsbart.

Blir nog till att slänga in en V75 o bli ensammen vinnare tror jag :laugh:

Kan inte den ädle springaren jobba lite för brödfödan? Träna på och starta i ett lopp. Vid ev vinst är du garanterat ensam vinnare :)

:laugh: blev inte salt till vattvällingen en gång , någon mer oduglig travhäst finns inte .

försökte visst när han var 2 var hos tränare i 3 månader blev hemskickad med koomentaren , kör mjölk med han de kanske han duger till:o

enda travaren jag haft som ine kan trava utan hellre galloperar:eek:

Nä bara o inse Ädle Springaren är ungefär som tjuren Ferdinand , duger inte ett dugg till de han va ämnad för , tror han är en bortbyting , naturen spelade ett spratt :laugh:

tant karind: jag sover pa natterna, jag sover pa dagarna, jag kan inte sova 20h per dygn.. och sedan du kanske inte vet, jag har MS sa vissa dagar ar jag plump out of life.. jag gor vad jag skall.. och nar jag inte kan vilar jag.. ar inte dumb...tack for mig...

ps alla andra: kom pa att man kan ju satta frigolit platta under vattenbaljan (laste ngn stans) sa kanske det inte fryser so fort .. men VAR koper man frigolit??
Hade ocksa idea om att bygga en lada och stoppa in frigolit i sidorna och sen stoppa vattenbaljan inuti ladan.. sen ha lock som man kan lagga pa nattetid.. kanske kanske det haller sig ofruset lite langre... som sagt.. VAR hittar man frigolit???

kaffe ska man dricka minst ett par liter varje dag :laugh: utan detta smörjmedel stannar världen ju :D

tjära är inte särskilt nyttigt. Sätt en extra eltråd uppifrån och ned på stolpen istället så låter de stolparna vara.

på närmaste byggmarknad eller där de säljer byggmaterial överhuvudtaget

du kan även prova o slå i lite matolja på vattnet så fryser de inte lika bra , förstör ytspänningen.

petflaskor med hett vatten o lägg i vattenhinken gör även de en del , mer förstås om hinken eller karet är isolerat , lock på natten med hetvattenflaskor gör även de en del. men fryser gör de förr eller senare

stackars herr Gubbe, odyglig travhast, odugligt odjur och endast vattvalling till dinner.. \HUR skall du klara dig?? du behover en bulle eller en flinga haha.. satt skridskor/skidor pa fotterna sa blir det alldeles perfekt.. lol.. sorry jag ar konstig idag igen.. men inte mer an normalt..

nu fungerar min nya roda phone... froken emmakisse bestamde sig for att tugga upp charger cord sa var ner till stora by och skulle inhandla sadan. ja den var 245 medans en ny phone var 299.. det blev ny phone..
Har aven varit hos aldre dambekant och hjalpt henne decorera hennes julen. Liten sak i kruka med svampar kulor och glitter.. Och en liten stjarna pa toppen.. Hon blev mkt glad.
Och nu ar det stalltjanst ett tag.. ha det bra..

Herr Gubbe, har du provat att kanske longera den Adle de dagar du arbetar och inte hinner med?? eller i alla fall varannan dag.. en 15-20 minutes eller sa.. OM det hjalper honom?? Annars kan de val fara runt i hagen han och odjuret och fa ut steam den vagen.. Jaja, du tycker ju om att ga i full fart sa, det kanske inte gor ngt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar