”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

hmmm renkött o särskilt torkat sådant är smaskens :laugh:

gör inget om ett par " försvinner " :angel: söderöver ....

( går å sätter på stora fryboxen )

Alltså, jag är en stor älskare av renkött i all dess form... stekt, rökt, torkat, kokt. jupp si:D MEN, dom som kommit hit å mufflar hö är ju söta, snälla och charmiga.... dessutom så lär man ju känna dom efter ett tag å då vill jag ju inte äta.... men, ge mig ett huvär och sätt mig i rätt riktning... kanske jag kommer hem med lite kött.... fast, sånt är ju olagligt...bättre kanske å handla direkt från rådande ägare, herr same:D

Julhandel:eek:...det är ju rent livsfarligt!!! Akta dig noga...vadderade hälskydd, kanske låna hästens:idea:

Mina leder är ju rätt körda sen innan efter alla år av ovarsamt hästliv :o . Därför har jag själv satt en gräns på -15. Blir ju alldeles ofärdig i kroppen annars, man har blivit eh...*viskar* ...gammal:angel:

olagligt o olalgligt , man kan väl inte rå för att man snubbla o byssan brann av eller :angel:

Bra att du snart kommer därifrån!
Man ska inte umgås sådana människor, de kallas energitjuvar.
Hon gör allt för att du ska "missuppfatta" så hon kan trygga ned dig.
Låt inte henne störa dig, hon är inte värt det.

låna hästens vadå:o äger inte ett endaste skydd till hästarna , aldrig behövt än

nä du har inget med ålder att göra , de där problemen drog jag på mig när man åkte motorcykel i - 20 i jeans :laugh: däremot blir de värre med åren .

men tillräckligt med magnecyl o de är hanterbart :)

Ha ha ha, trodde alla hade benskydd på hästarna...dock inte jag ;) . Huj, alltså!!! MC i -20 i bara jeans, fryser av blotta tanken:crazy:

Nu blir det kaffe och lite tv. God kväll tanter och gubbar :p

de var på den tiden när man var ung , dum o skulle vara tuff, numera bara är man :laugh:

Det var väl inte dumt! Det var väl värt det.;)
Kanske är det inte så förnuftigt, att ständigt skulle vara så förnuftig.
Kanske det är förnuftigt att leva lite och ha roligt.

Araben hade bestämt sig. Idag skulle det inte åkas transport! :mad: Men annars har han tydligen klivit både in och ut utan trams... Så han får stå kvar i sitt gammla stall i natt med en inlånad shettis från grangården som sällskap. Mat kan han glömma. Har ska få vara hungrig i morgon och frukosten serveras på Restaurang la Transport. Både mor och dotter har tagit ledigt och ska lägga hela dagen om så behövs på att få in den envisa rabarbern.

Själv så drog jag iväg ett pm till min stallis förut (eftersom det inte går så bra med dethär att svara i telefon). Hon nämde för 6-7 veckor sen att hon ville flytta innan jul men då kunde ju inte jag för jag hade ingen stallplats till dess. Nu skrev jag ett i still med "Du pratade om att flytta tidigare men jag kunde ju inte. Nu har boxen blivit ledig ifall du fortfarande känner för en tidigare flytt så går det kanske att lösa. Hör av dig om du vill att jag ska kolla upp om jag kan komma in i stallet tidigare. Det hade kanske passat mig ganska bra för då kommer inte flytt jul/nyår och ev mammas bortgång samtidigt. Kram T"

Nu ligger bollen hos henne...... Jag lägger hela henne bakom mig nu.

Det löser sig nog ska du se...

Jag har promenerat med pållen min trekilometersrunda idag. Vädigt halt, eftersom det lyckades töa en dag emellan allt det kalla:crazy: Men största delen var sandad, och hästen broddad, så det gick fint:)

Fick ett snabbt svar på mitt Pm :laugh: Hon måste ha ringt upp dem hon skall hyra av rätt omgående. Nu användres visst "stallet" som hönshus så de skulle flytta hönorna först och hon skulle skura ur "stallet". Sen var det fritt fram för flytt. Så det verkar som det kan bli flytt innan jul i alla fall :banana: :banana: :bump: :banana: :bump::laugh:

Sen skrev hon också att Kelly hade kasstat sig i hinken med lusernhacket och helt struntat i den mat hon hade i krubban. Det blir en :banana: på det också.

Nu sover jag gott i natt.

Håller tummarna att du kan flytta innan jul,bra julklapp i så fall:)
Vart ute på eftermiddagen och ridit i snö,dottern var ute samtidigt så det var 2 glada tanter som tydligen trodde att de var unghästar.Men det var härligt med lite galopp i snön

lol jisses folis och donna skall bo i ett honshus ... ja allt gar bara man vill.. och jag tycker att du skall flytta sa fort som du bara kan, och shit i henne, om folis och dona star ensamma gor det inget.. nej planera for DIG och vad som ar bast..
vi hors i morning, nu skall jag sova.. glad for news..

Hmm man åker inte hoj när det är minusgrader,lika dum som en annan när man varit lat o kört i shorts för att man varit lat men det var sommar juuu:D

Bara det att satte jag mej efter jobbet på fredag så var jag ju tvungen att gå till jobbet på måndag morgon och då fick ju JAG ge mej.:D

låna hästens vadå:o äger inte ett endaste skydd till hästarna , aldrig behövt än
Har inga till mina heller :o har heller aldrig behövt. Dottern har en massa i olika färger som ska matcha utrustningen:D det är ju snyggt, ju dyrare desto bättre:confused: jag tror aldrig hon behövt heller.

Ojoj, här är det senskydd, strykkappor, boots, helst både fram och bak:crazy: Pållen med sina långa ben vet inte alltid var han har dem och drumlar lätt och trampar sig eller slår i sig själv...

de var på den tiden när man var ung , dum o skulle vara tuff, numera bara är man :laugh:

Jo, jag vet ju hur man var då ;) ... Inte för att jag åkte MC men jag red i ur och skur, som kallast när det var -34 grader...i ridbyxor utan långkalsonger. Vantar, vad var det? o.s.v. Så visst har jag bäddat som jag får ligga nu:o.

KL
NU MINA VÄNNER SÅ VILL JAG HAR BANANER I MÄNGDER! Kolla vad jag har gjort idag :bump:
Dessutom flera gånger!

Antar att de flesta som inte varit med i de tidigare varianterna av denna tråd (och hört bakgrunden) inte förstår vilket stort steg detta är för mig - men några av er minns säkert mina fobier och spöken. Nu har det näst sista spöket fått en spark i röven och dunstat. Jäklar vad jag mår bra just nu! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar